Mis plaanid on SASil osalusega Estonian Airis?
SAS on juba ammu defineerinud, et Balti regioon on oluline turg. Oleme investeerinud Estonian Airi ja airBalticusse (Läti lennufirma, mis sõidab ka Leedus ? toim.) ning see on pikaajaline ambitsioonikas investeering.
Eesti riigil on Estonian Airist 34% ja erafirmal Cresco 17%. Millal plaanite firma välja osta?
Meil pole infot, millal riik plaanib Estonian Airist väljuda. Aga kui ta seda ühel hetkel tahab teha, siis me tõsiselt kaaluksime osaluse ostu.
Ma olen aru saanud, et teil on optsioonide leping Crescoga ? miks te pole seda kasutanud?
Cresco on hinnaline partner, aga täna pole meil nende osalust plaanis osta. Aga kui nad soovivad müüa, me ostame selle.
Miks te ise väljaostupakkumisi ei tee ja osalusi kohe ei osta?
Meil on selles olukorras suhteliselt mugav olla. Pole mingit mõtet võtta initsiatiivi äris, mis töötab hästi.
SASil on vähemusosalus Läti ja Leedu turul olevas airBalticus. Mis plaanid on selle firmaga?
Enam-vähem samad, mis Eestis. Läti valitsusel on hetkel enamusosalus airBalticus.
Kas olete kunagi mänginud mõttega, et kui SAS saab nii Estonian Airi kui ka airBalticu täisomanikuks, siis võiks ju kaks lennufirmat ühendada ja teha ühe suure Baltimaade lennufirma?
See on hüpoteetiline arutelu ja ma ei mängi selle mõttega. Aga ma tahaksin siiski öelda, et me räägime kolmest eri riigist ja mitmest eri keelest. Estonian Air ja airBaltic arenevad hästi ja me oleme olukorraga rahul.
Väide, et Estonian Airil läheb hästi, pole ju tõsi ? viimaste kuudega on firma kaotanud rohkem kui 10% oma turuosast.
Teil on õigus, firma areng pole olnud nii hea, kui me lootsime ? odavlennufirmad tulevad ja see viib meid alla. Aga ma olen kindel, et Estonian Air on õigel teel.
Estonian Air on teatanud, et ei muutu odavlennufirmaks. Miks olete sellise strateegia valinud?
Aga Estonian Air on ju odavlennufirma! Lisaks on ta ka konkurentsivõimeline. Estonian Air on otsustanud jätta alles täisteeninduse ? nii äri- kui ka turistiklassi. Aga samas mängime sama mängu, mida mängivad odavlennufirmad. Nagu paljud lennufirmad, tahame ka meie olla konkurentsivõimelised mõlemas segmendis. Me oleme hiljuti teinud ka muudatusi, aga nendest ei saa ma veel rääkida.
Estonian Airi sõsarfirma airBaltic sai möödunud aastal 1,16 miljardi krooni suuruse käibe juures 18,7 miljonit kahjumit.
Võrdluseks, Estonian Air teenis peaaegu samasuguse käibe juures 30 miljonit kasumit, ent enamik sellest oli erakorraline.
airBaltic teenindas möödunud aastal 589 288 reisijat, mis tähendab 75% kasvu, teatas ettevõtte esindaja. Käibe kasv oli 54%.
Möödunud aastal laienes airBaltic Leedu turule, avades seal 11 uut liini ja sõidutades 97 000 reisijat. Esialgu tõi Leedu projekt kahjumit, mis kajastub ka lennufirma üldistes tulemustes. Lennukite vahetus tõi kaasa 44 miljonit krooni erakorralist kahju.
airBalticu turuosa Leedus on kasvanud eelmise aasta 9,7 protsendilt tänavu 20 protsendile. airBalticu juht Bertolt Flick ütles pressiteate vahendusel, et tegevust Leedus on kavas tänavu veelgi laiendada.
Möödunud aastal tegi airBaltic 16 205 lendu, kasv 57%.
Tänavu on airBaltic avanud kaks uut liini, Riiast Istanbuli ja Barcelonasse. Aprillis avatakse liinid Münchenisse ja Pariisi.
airBalticu aktsionärid on Läti riik (53%) ja lennufirma SAS (47%).
airBaltic kasutab seitset Boeing 737-500 ja kuut Fokker 50 tüüpi lennukit.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.