Esimene kvartal on ehitusmaterjalide tootjatele andnud prognoositust tunduvalt parema tulemuse. Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liitu kuuluvate ettevõtete müügikäive oli 2005. a esimeses kvartalis 1233 miljonit krooni, mis on mullusega võrreldes 33% enam.
Olulisim tõus puudutab betoonelementide müüki ? õõnespaneele müüdi 70% enam kui eelmise aasta esimeses kvartalis. Betoon on palju võitnud ehitusmahtude kasvust ja rohked tellimused annavad tunnistust betooni jätkuvast populaarsusest.
Betoonehitised on kaasa aidanud ka edukale täitematerjalide müügile, kus killustiku müük on kasvanud ca 45% ja liiva müük ca 1/3 võrra. Arvestades, et aktiivne ja mahukas teedeehitus algas alles nüüd, võib siiski üha kindlamini väita, et Tallinna piirkonnas ähvardab meid sellel aastal taas killustiku defitsiit. Tsemendi, betoonisegude ja seinamaterjalide müügikasvu numbrid on mõõdukamad, jäädes 20% kanti. Tubli arengu on teinud avatäidete müüjad, kõnealustel ettevõtetel on müük kasvanud ligi 30%.
Esimese kvartali tulemused on tõstnud ka 2005. aasta kogutulemuse prognoosi, mis on kerkinud ligi 12%ni.
Ehitusmaterjalide eksport kasvas 100 miljoni krooni võrra, jõudes 393 miljoni kroonini. Väljapaistvalt suurima ekspordikäibega on metalltoodete valmistaja AS Ruukki Construction (endine Rannila Profiil), suurim ekspordikäibe osatähtsus võrreldes ehitusmaterjalide müügikäibega on OÜ-l Krimelte (üle 90%) ja avatäidete tootjal AS Saajos Inexa (varasem nimi Saajos Balti).
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?