Kas teile meeldiks osta oma seinakontaktist täiesti tavalist elektrienergiat kolmandiku võrra kallimalt, sest energiafirma reklaamib seda kui ?kvaliteetelektrit?? Ilmselt tundub mõte naeruväärne. Eesti mobiilsideturul on see aga igapäevane praktika.
Termin ?kvaliteetoperaator? tuli kasutusele aasta algul, kui Eestis sai võimalikuks mobiiltelefonide numbriliikuvus. Osa turuosalisi oli ärevuses ja ootused olid kõrgel, sest Soomes tõi sarnane muudatus kaasa mobiiliklientide massilise liikumise. Elisa juhid ennustasid aasta lõpuks koguni 200 000 võrguvahetajat.
Tänaseks pole aastatagused ootused täitunud. Numbriliikuvus ei toonud kaasa turu ümberjagamisi. Tele2-l on tänase seisuga enam kui 450 000 mobiiliklienti ja Tele2 kliendiarv on igakuiselt kasvanud. See näitab, et mõistlik tarbimine kui trend on tõusuteel.
Oma positsiooni kaotuse ohus hakkas EMT reklaamides ja avalikes esinemistes jõuliselt looma müüti, et nende puhul on tegu ?kvaliteetoperaatoriga? ehk teistest turuosalistest paremaga, mille eest peabki rohkem maksma. EMT loodud müüdiga üritab haakuda ka turul kliendiarvult kolmandat kohta hoidev Elisa.
Reaalset olukorda analüüsides ja mobiilioperaatoreid võrreldes on selge, et mingit sisulist põhjendust mobiilioperaatoreid eristada püüdvale terminile ?kvaliteetoperaator? ei ole. Mobiilsidevõrkude ja seal osutatavate teenuste kvaliteet on kõigil kolmel operaatoril ühtlaselt kõrgel tasemel. Hoolimata kvaliteedile rõhuvast retoorikast teevad EMT ja Elisa ise tegelikult just hea meelega ?säästuoperaatori diile?. Tegelikult on küsimus ainult teenuse hinnas ja teises kaubamärgis. Ja kahepalgelises käitumises. Tele2 tänane sõnum on ühene ? meil on hea kvaliteet ja parim hind.
Kui siiani sai Tele2 puhul viidata teistest veidi väiksemale levialale, siis tänaseks oleme oma leviala kasvatanud 95 protsendile Eesti pindalast. Järgmise aasta lõpuks on see number ligi 99 protsenti ehk kliendi jaoks vahet EMTga õieti polegi. Erinevate mobiilioperaatorite leviala suurus ja kvaliteet on järjest sarnasemad, nagu ka kõigi pakutavad teenused, mida keskmine klient reaalselt vajab.
Eesti mobiilsideturgu tervikuna iseloomustab lähiajal hindade jätkuv langus ja seda eriti ärikliendisektoris. Julgen seda väita, sest Tele2 strateegia on alates sügisest suunduda senisest enam äriklientide teenindamisele. Me keskendume keskmise suurusega ja väikeettevõtetele parimate lahenduste pakkumisele. Olukorras, kus järjest suurem hulk ettevõtteid loobub lauatelefonist mobiiltelefoni kasuks ja mobiilside vahendusel tehtud kõnede maht suureneb, on äriklientuuri prioriteetsuse tõus mobiilsideettevõtete jaoks mõistetav.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.