Eesti ettevõtted näevad oma peamise ülesandena uute turgude leidmist ja uute toodetega turuletulekut, selgus KPMG konkurentsiuuringust.
Eesti firmad paistavad välja sellega, et tootearendust ja töötajate säilitamist peavad nad peaaegu kaks korda olulisemaks kui teised uuringus osaled ettevõtted Kesk-Euroopas ja Baltimaades.
KPMG küsitles ligi 180 Kesk-Euroopas ja Baltimaades tegutseva ettevõtte tippjuhti. Balti riigid olid uuringus esindatud ligi 60 ettevõttega. Analüüsimiseks jagati ettevõtted kolme kategooriasse: kohalikud, regionaalsed ning globaalsed, et võrrelda nende tulemuslikkust.
Peamiste järeldustena võib välja tuua, et positiivsed meeleolud ja tugev kasv on valdavad kogu regioonis, sõltumata majandussektorist ja riigist. Regionaalsed, mitmes Kesk-Euroopas tegutsevad ettevõtted on üha rohkem suutnud kasutusele võtta globaalsetele firmadele omaseid tõhusamaid organisatsioonistruktuure, samuti on nad suutnud parandada oma toodete kvaliteeti.
Uuringus osalenud ettevõtetest olid suurima käibega globaalsete firmade üksused, mille keskmine käive möödunud aastal ulatus 130 miljoni euroni. Regionaalsete ettevõtete produktiivsus (käive töötaja kohta) ületas möödunud aastal piirkonnas tegutsevate globaalsete ettevõtete vastavat näitajat. Kohalike ettevõtete produktiivsus on aga kuni kolmandiku võrra kehvem kui regionaalsetes või globaalsetes ettevõtetes. Samas produktiivsuse kasv olnud kõige muljetavaldavam just kohalikes ettevõtetes, ulatudes näiteks 2004. aastal ligi 16 protsendini. Kesk-Euroopas tegutsevate ettevõtete produktiivsus oli peaaegu kaks korda kõrgem Balti riikides tegutsevate ettevõtete samast näitajast.
Võrreldes konkurentidega teistes Balti riikides ja Kesk-Euroopas tuleb uuringus osalenud Eesti ettevõtete puhul märkida nende soovi suurendada oma tegevuse paindlikkust ning tuua välja uusi tooteid. Eesti ettevõtetel on kõige laiem tootevalik võrreldes teiste Balti riikidega. Balti riikides tegutsevad ettevõtted pidasid oma toodete kvaliteeti uuringus kõige paremaks, eriti kõrgeks hindasid oma toodete kvaliteeti aga Eesti ettevõtted.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele