Tarbijakaitseamet leidis, et Saaremaa viina Püha ?Ö? reklaam ei ole otseselt halvustav ega alaväärista Saaremaa elanikkonda.
Viimast väitis reklaami keelustamist taotlenud Kuressaare linnavolinik ja Eesti Naisteühenduste Ümarlaua eesistuja Laine Tarvis, vahendab uudisteportaal saarlane.ee.
Linnavolikogu linnakodaniku komisjoni esimees Tarvis pöördus 26. detsembril tarbijakaitseameti poole, soovides Püha ?Ö? reklaami keelustamist. Tarvis kirjutas: ?Juba mõnda aega avaldab TV3 Saaremaa viina reklaami Püha ?Ö?, kus ühe ilusaima jõululaulu saatel näidatakse laudas õlgedel lebavat tühjaks joodud Saaremaa viina pudelit, millega kaasnevad sõnad ?vötame mönuga?.?
Tarvise hinnangul muutis reklaami eriti küüniliseks selle esitamine jõulupühade ajal.
?Meie arvates on tegemist halvustava reklaamiga, kuna selle reklaami tekst alavääristab ja halvustab otseselt Saaremaa elanikkonda,? leidis Tarvis. ?Et tegemist peaks olema saarlastega, seda võib otseselt järeldada reklaamis sisalduvatest Saaremaa murrakus sõnadest ?vötame mönuga?.?
Sellega antakse Tarvise sõnul selge vihje, et saarlased on joodikud ja Saaremaa on joodikute maa. Kuid reklaamiseaduse kohaselt on halvustav reklaam keelatud.
Reklaami osas järelevalvemenetluse algatanud tarbijakaitseamet küsis selgitust Saaremaa viina tootjalt Altia Eesti AS-ilt ja reklaamibüroolt Kontuur LB.
Tootja ja reklaamija selgitasid, et viina reklaamimine ei tähenda joomarluse ja joodikluse propageerimist ja Saaremaa viina sõnum on soovitus elu mõnusalt võtta. Ehk siis mitte punnitada, rabeleda, kurja teha, suhtuda ümbritsevasse positiivselt ja rahulikult.
?Samas ka oskust iseennast kõrvalt vaadata ja mõnikord ka iseenda üle nalja teha. Selle reklaamiga pole kunagi tahetud kedagi solvata, otse vastupidi.
Saarlaste huumor ja mõnus suhtumine elusse on meile alati olnud eeskujuks. Saare huumor on alati väikese kiiksuga. Selle paremaks tundmaõppimiseks oleme kaasanud oma kollektiivi Saaremaalt pärit copywraiteri?,? selgitas reklaamifirma.
Tarbijakaitseameti turujärelevalve osakonna juhataja Anne Reinkorti sõnul on amet nende selgitustega päri.
Siiski saatsid nad välja märgukirja juhtimaks tähelepanu asjaolule, et jõulud on eestlaste jaoks olulised pühad ning nalja tegemine religioossetel teemadel on mitmeti tõlgendatav ning eetika piiridel balansseerides on lihtne minna vastuollu heade kommete ja tavadega.
?Oma edasise reklaamitegevuse kavandamisel, planeerimisel ja korraldamisel peavad nad kindlasti arvestama ka eelpool nimetatud nõuetega,? kinnitas Anne Reinkort.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele