Kui ühinemiste poolest silma paistnud 2005. aasta algus tõi kaasa Rimi ja Kesko ühisettevõtte avalöögi siinsel kaubandusturul, millele peagi järgnes Tirsi ülevõtmine Selveri poolt, siis detsembri viimastel päevadel tuli teade Räpina TÜ vara üleminekust Põlva TÜ kätte. Selle tehingu tulemusel sai Põlva ühistu juurde 14 kauplust ning suveräänse turuliidri koha oma maakonnas.
"Kui meie poleks Räpinasse läinud, oleks seda teinud Säästumarket ja T-Market," tõdes Põlva TÜ juht Peeter Urman. Põlva TÜ avab peagi uue kaupluse ka Ülenurmes Tartumaal - see piirkond on muidu Tartu ja Elva ühistu tegutsemisala, kuid need loobusid poekohast.
Uute kaupluste lisandumine toob Põlva ühistule Urmani hinnangul tänavu 100 miljonit krooni käibe kasvu, 2005. aastal ulatus Põlva TÜ käive 278 miljoni ja kasum 5 miljoni kroonini.
"ETK süsteemis võiks olla juhtimiskeskusi vähem," lausus Urman, pidades mõttekaks väiksemate ühistute liitumist, mis võimaldaks efektiivsemalt tegutseda ning ka kauplustevõrku laiendada.
Ühistute liitumisest nägi kasu tõusvat ka ETK nõukogu esimees Väino Sassi. "Kui ühistud muutuvad tugevaks, on väga hea. Kuna Eestis on kasutamata turuvõimalusi, siis suuremad saavad minna neile turgudele edasi - näiteks Narva," märkis ta.
Ida-Virumaale on juba viimastel aastatel laienenud pidevalt kasvav Järva TÜ. Narvas napsas krundi Selveri eest ära Saaremaa TÜ, kel on mandril avatud kauplus ka Pärnus. Saaremaa TÜ juht Peeter Kilumets lausus, et räägib Narva plaanidest siis, kui asi on küps. Tema sõnul on Ida-Virumaale liikumas kõik suured kaubandusettevõtted - nii Selver, T-Market kui ka Rimi.
ETK mulluste laienemiste hulka kuulub ka Võru linnas avatud suurim Maksimarket, millesse kohalik ühistu investeeris 30 miljonit krooni. See on ETK hüpermarketite keti kuues Maksimarket.
ETK grupi 2005. aasta brutokäive oli esialgseil andmeil 5,27 miljardit krooni, kasv aasta varasemaga võrreldes oli 15 protsenti ehk sama palju kui mulluse koondumise tulemusel siinseks suurimaks kaubanduskontserniks tõusnud Rimi Eestil. ETK grupi detsembri käibe võrdluses oli mullu kasv 21 protsenti.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele