Majandusministeeriumi kommentaari kohaselt oli detsember müügitulemuste poolest kauplustele edukas, käibe kasvutempo oli sama mis novembris.
Jaekaubandusettevõtete müük kasvas mullu detsembris võrreldes eelmise aasta sama kuuga 14%, mis oli sama suur kui novembris. Võrreldes novembriga kasvas müük detsembris 26%, mis on viimastel aastatel olnud detsembrikuule omane. Jaemüüki toetab inimeste ostujõu kasv ning endiselt soodsad laenu- ja liisingutingimused, mis võimaldavad enne jõule ja aastavahetust osta kingitusteks ka suuremaid ja kallimaid tooteid.
Eriti hästi läks tekstiilitoodete, rõivaste ning jalatsite kauplustel, kus müük kasvas aastases võrdluses 41 ja võrreldes novembriga 8%. Eduka müügi põhjus oli suurenenud jõulueelne nõudlus ja väga hea talvekaupade läbimüük. Müüki mõjutas ka nõrk võrdlusbaas.
Hästi läks aasta viimasel kuul ka toidukaupade spetsialiseerimata kauplustel, kus oli jõulupühade ja aastavahetuse eel nõudlus toidukaupadele eriti suur. Spetsialiseerimata toidukaupade kaupluste aastane müügi kasvutempo oli 17 ja võrreldes novembrikuuga 27%. Suurema osa jaekaubanduse juurdekasvust andsid toidukaupade kauplused, ligi 60%.
Kõrge müügikasv (16%) oli ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustel. Müüki aitas tõsta elektriliste kodumasinate, raadio- ja televisioonikaupade kingitusteks ostmine. Võrreldes novembriga kasvas müük 26%.
Autokaubanduse realiseerimise netokäive ei olnud detsembris nii suur kui eelmistel kuudel. Sõidukikaubandusettevõtete realiseerimise netokäive kasvas võrreldes eelmise aasta detsembrikuuga jooksevhindades 11%, sellest mootorsõidukite ja nende varuosade realiseerimise netokäive 6% ning mootorikütuse jaemüügiettevõtete käive 16%.
Mootorikütuse hinnad olid detsembris eelmistest kuudest mõnevõrra madalamad, mistõttu kasvas ka koguseline müük. Autokaubanduse käivet kasvatas rohkem uute autode müük. Käibe tagasihoidlikuma kasvu põhjus võib osaliselt olla ka asjaolu, et rea ostjate poolt jäetakse autode registreerimine uude aastasse, mis võimaldab hiljem järelturul kõrgemat hinda saada.
Aasta alguse jaemüügi näitajad on sesoonsusest tulenevalt tagasihoidlikumad. Nii kujuneb see ka käesoleva aasta jaanuaris. Samal ajal viitavad Eesti Konjunktuuriinstituudi küsitluste prognoosid sellele, et tavapärane sesoonne müügi vähenemine võib kujuneda sellel aastal väiksemaks. Kindlustunde indikaator detsembris oli 12 protsendipunkti võrra eelmise aasta sama perioodist kõrgem. Nii kaupade tellimuste kui ka müügi prognoosid järgnevaks kolmeks kuuks olid eelmise aasta sama perioodi omast paremad. Positiivne ootus oli ettevõtetel ka töötajate arvu suurendamise osas
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.