Eestlastele, kes ei soovi hõikuda üksteise võidu oma "totraid" ja häid ideid, sobib kirjalik ajurünnak pareminigi kui suuline, kuna idee autor jääb suhteliselt anonüümseks.
Kirjalikku ajurünnakut saab teha viie- kuni seitsmekesi, kuid ka üksi. Kui kirjalikul ajurünnakul on kuus osavõtjat, saab osavõtja kohta 18 ning kuue peale 108 ideed - ja seda kõigest 30 minuti jooksul.
Kirjaliku ajurünnaku eesmärk on koguda probleemile lahendusi või teatud teemal ideid. Mida kitsam ülesandepüstitus, seda täpsemalt vastavad lahendused teemale.
Iga järgmine vastaja loeb eelnevalt kirjutatud mõtteid, laseb end neist inspireerida või pakub välja täiesti uued ideed.
Oluline on mitte eelmisel paberil olevaid ideid uuesti kirjutada ning eelkirjutatut korrata. Kui paberil kirjas olevad ideed ei inspireeri leidma assotsiatsioone, tuleb välja pakkuda midagi täiesti uut.
Ükski idee pole halb. Kui igaüks tahab endast head muljet jätta, võib inimene minna "lukku" - tegelikult pole vaja karta keskpäraseid ideid.
Kirjalik ajurünnak toimub assotsiatsioonide edasiarendamise põhimõttel ja seega võivad keskpärased ideed viia teised headele ideedele - nii saavutatakse läbi kvantiteedi kvaliteet.
Mida aga teha 108 ideega pärast? Sama seltskond, kes on juba pool tundi intensiivselt antud teemaga tegelenud, on suurepärane ideede hindaja, seega tasub neil endil ka valida laekunud ideedest parim välja.
Eesti Postis kogusime kirjaliku ajurünnakuga poole tunniga 216 mõtet, millest kaks said kvartali kaheksa parima hulka.
Ühe parima ideena pakuti välja ka rollerkullereid. Kuna kirjaliku ajurünnaku mõte on laiendada võimalusel eelkirjutatud ideed, siis sai jälgida töötajate mõttelõnga: kui üks kirjutas, et Eesti Postil võiks olla rohkem motokullereid, siis teine, et peaks olema rattakullerid, kolmas aga lisas, et meie motokullerid peaksid olema hästi nunnud…
Selle mõtteahela viime ka ellu, sest rollerkullerite laialdasem kasutuselevõtt Eesti Postis tundub keskkonnasõbralik ja atraktiivne.
Väikese sõiduvahendi väiksem ummikutundlikkus, kiirem ligipääs vanalinna ja hoovialadele ning lihtsam parkimine kiirendaks klientide teenindamist.
Kokkuvõtvalt võib kirjalikul ajurünnakul kogutud ideed jagada töötajate tunnustamisega seotuteks, logistika-, turundus-, teenusearendus- ja sisekommunikatsioonialasteks ning muudeks, üldisemateks - kuni uue firmanime pakkumiseni välja.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.