• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,01
  • 13.06.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ärikliendiga suheldes keskendu usaldusväärsele otsekontaktile

Turundusmeetodeid valides tuleb eelkõige silmas pidada kolme asja: toodet, sihtrühma ja eesmärki. Kui tegemist on kindlale sihtrühmale suunatud kallimate ja spetsiifiliste toodetega, pole mõtet kulutada raha reklaamile massimeedias. Kui sihtgrupiks on ärikliendid, saavad põhiargumentideks toote funktsionaalsus ja müüja usaldusväärsus.
Mayeri Industries ASi turundusjuht Enel Kolk tutvustas, et Mayeri valikus on lisaks laiatarbekaubale ka professionaalseks otstarbeks mõeldud pesu- ja puhastusvahendid. Neid müüakse näiteks keemilistele puhastustele ja ujulatele.
Kolga sõnul ei ole Mayeri oma profitoodetele otsest reklaami teinud. Kolk lisas, et parimaks müügiedenduseks on luua klientidega usaldusväärseid otsesuhteid, pakkuda sobivat hinda ja tarnekindlust.
Tartu Ülikooli majandusteaduskonna doktorandi Andres Kuusiku sõnul ongi äriklientide turul mõistlik seada põhirõhk isiklikule müügisuhtlusele. See võimaldab toote omadusi ja erisusi paremini selgitada, enda kompetentsust tõestada ja kliendi suhtumist ning ostuotsust aktiivselt mõjutada.
Kui eesmärk on uute klientide leidmine, on Kuusiku arvates kasulik teha koostööd vastavate erialaliitudega ja uurida oma klientidelt konkurentide ja partnerite kohta.
Olemasolevate klientide hoidmiseks võib Kuusiku sõnul üritada kasutada kliendi äriprotsessidesse integreerumist, partnerlust tootearenduses või muu sünergia saavutamiseks. Proovida võib ka kliendi emotsionaalset sidumist - muuta äripartner sõbraks, kellel on väga raske sulle "ei" öelda. Usaldusväärsust aitab Kuusiku sõnul tõsta, kui erialastes ajakirjades eksperdina sõna võtta.
Hea võimalus oma tooteid tutvustada ning klientidega otsekontakte saavutada on ka mess. Jälgida tuleb aga, et ei satutaks osalema valele sihtgrupile mõeldud üritusel.
Danfoss ASi külmutusseadmete müügiinsener Ursula Kindel lausus, et nemad on osalenud näiteks Toidumessil, kuid väga suurt kasu väljapanek seal kahjuks andnud ei ole.
Kindeli sõnul kuuluvad Danfossi tootevalikusse komponendid, mida kasutatakse külmikutes, kaubanduslikes ja tööstuslikes külmasüsteemides toiduainete säilitamiseks ja külmutamiseks ning õhukonditsioneerides. Tooteid pakutakse nii hulgimüüjatele, kauplustekettidele, külmhoonetele kui ka külmasüsteemide paigaldusfirmadele. Kindel ütles, et nimetatud klientidega suhtlemisel on efektiivseim reklaami- ja müügikanal otsekontakt. Seetõttu on Danfoss oma toodete tutvustamiseks korraldanud klientidele ise seminare ning koolitusi. Ka tutvustatakse tooteid saates infot e-kirjaga. "Aeg-ajalt oleme kasutanud ka reklaamimisvõimalust meediaväljaannetes. Kuna aga turul puudub meie valdkonnale sobiv väljaanne, on hea reklaampinna leidmine pisut raskendatud," lausus Kindel.
Ärilt ärile turunduskommunikatsioon erineb eratarbijatele massiliselt müüdavate ja reklaamitavate tarbetoodete kommunikatsioonist. Kasutatakse küll ka traditsioonilisi toetusmeetmeid, kuid vaid valitud kanalites, näiteks reklaame erialaajakirjades.
Äriturunduses ei ole vaja kasutada massturundust, massikommunikatsiooni, kuna kliente on suhteliselt vähe, võimalikud kliendid on kergesti tuvastatavad ja kommunikatsioonis saab kasutada kliendikeskset lähenemist. Tehnoloogia arenemisega on lihtsustunud ning odavnenud ka sobiva sihtrühma otsene tabamine.
Äriklientidele orienteeritud ettevõtete kommunikatsioonimeetmestikus on oluline kaal otseturundusel. Selle kaudu läheb õige info õigele kliendile.
Otseturundus tähendab klientidega suhete loomist, vahetut suhtlust ja kiiret tagasisidet.
Otseturundus on kliendikeskne. Iseloomulik on isiklik suhtlus ja toote esitlemine sobiva meedia kaudu, kahesuunaline sõnum, kohene reaktsioon, tagasiside saadavas infos ja suurenenud tarbimises, tulemuste analüüsitavus, mõõdetavus ja kontrollitavus. Otseturundus võimaldab keskenduda kasumlikele klientidele, luua eeliseid konkurentide ees, tugevdada klientide lojaalsust, koostada kliendiandmebaase.
Iga ettevõte peab valima enda jaoks otseturundusmeetmed, mis annavad integreeritult tõhusaima tulemuse, arvestades turgu, valdkonda, kliente, eesmärke ja ressursse. Luua tuleb firma eesmärke täitvad turundussõnumid.
Spetsialistide-arvamusliidrite suust suhu liikuv kommunikatsioon etendab äriturul samuti olulist mõju. Seda nii tööalastel kokkusaamistel, tooteesitlustel, messidel, kui ka lävimisel partnerite ja klientidega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.12.24, 08:00
Miks tasub laenupakkumisi võrrelda?
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele