Hea võimalus kliendiandmete haldamiseks ja turundustegevuse täpsemaks suunamiseks on kasutada kliendihaldus- ehk CRM-programmi (Customer Relationship Management).
Baltika turundusjuht Anu-Mall Naarits ütles, et Baltika tegutseb lisaks Eestile ka välisriikides. Ühtset CRM-süsteemi Baltikal veel ei ole, kuid see on plaanis soetada. Hetkel kasutatakse Excelit.
Analüüs toimub turgude ja brändide kaupa. Kus süsteem võimaldab, analüüsitakse ka klientide oste pärast kampaaniaid ja üritusi. Naarits kinnitas, et kliendiandmete analüüsimine on väga oluline, leidmaks efektiivsemaid turundusviise.
Result Marketingi projektijuhi Marko Külaotsa sõnul on fakt, et kui loetud reklaamivõimalused raisatakse personaliseerimata lauspakkumistele, kliendilt tõenäoliselt reaktsiooni ei järgne. Kui iga kontakt lähtub aga konkreetse kliendi ootustest, on lojaalsuse kujundamine võimalik.
Külaots tõi CRMi kasulikkuse kohta näite: kui klient on loobunud ettevõtte teenuse kasutamisest, saab CRMi abil uurida kliendi ajalugu, selgitada välja tema rahulolematuse põhjused ning leida võimaluse kliendi tagasivõitmiseks.
Kuna läbimõtlemata analüüsid ja vildakad järeldused võivad saada valede otsuste jada alguseks, on Külaotsa arvates mõistlik teha analüütilises turunduses esimesed sammud koos eksperdiga.
"Et teha kasulikke otsuseid, on analüütikateenuse puhul kriitiline eelnev kogemus. Sageli on teenuse sisseost hea võimalus alustada analüütilise turunduse juurutamist," rääkis Külaots. Ta lisas, et Result Marketing pakub oma abi CRM-programmide juurutamisel, CRMi võimaluste tundma õppimisel ja ka tulemuste analüüsimisel. Seda nii ettevõtetele, kes vajavad pidevat koostööd, kui neile, kel on vaja teha ja analüüsida ühekordseid kampaaniaid.
Sarnaselt Baltika turundusjuhile Anu-Mall Naaritsale oli ka Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel veendunud, et kliendiandmete haldamine on väga tähtis ning võimaldab keskenduda olulisimatele klientidele ja pakkumisi täpsemalt sihtida, säästes turundusele kuluvat raha.
Kliendiandmete analüüsi abil on Kaubamaja korraldanud kampaaniaid, pakkumisi teatud sihtgruppidele ning kliendiüritusi. Lisaks turundusele aitavad kogutud andmed personali müügipindade ja sisseostu planeerimise juures.
Andmed salvestatakse Kaubamaja andmeaidas, analüüsiks kasutatakse tarkvara BusinessObjects. "CRM-lahendused on hetkel meie jaoks suured - turundust täielikult automatiseerida meil nii või teisiti ei õnnestu," nentis Parel.
EMT koostöö Net Groupiga algas aastal 2002, kui EMT otsustas kasutusele võtta analüütilise CRMi. Net Groupi abil valmisid EMTs klientide voolavuse ning kasumlikkuse arvutamise mudelid.
Meil on olemas majasisene kompetents analüütiliste meetodite kasutamiseks. Hetkel abistab Net Group vaid mahukamate ülesannete puhul, millega toime tulekuks EMT-l ressurss puudub.
Tänu CRMi olemasolule on meil tekkinud võimalus oma kliente ja nende käitumist aina paremini tundma õppida.
Lisandunud on andmeid ja võimalusi, mille alusel saab äripool teha täpsemaid otsuseid ning tegevusi ja kampaaniaid paremini planeerida. CRMi abil määratav kliendivoolavuse indeks aga võimaldab vähendada klientide voolavust.
Valisime SASi tarkvara, kuna see on maailmas ning Eestiski turuliider ja tarkvaras on olemas kõik võimalused, mida analüütiliste meetodite rakendamisel vaja.
Oluline faktor oli seegi, et SAS on Eestis väga hästi esindatud. Olemas on kohalik tehniline tugi ja tekkinud probleeme saab kiirelt lahendada.
Lisaks on võimalik leida Eestist n-ö SASi taustaga inimesi, sest seda õpetatakse kõrgkoolides.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.