Mullu kevadel alustas MTE Kirjastus OÜ kaubamärgi Baddog all Eestis postkaardireklaami pakkumist. Kaardistendid on hetkel üleval 40 Tallinna meelelahutuskohas (pubid, klubid, spordikeskused jms). Tänaseks on leviala laiendatud ka Tartusse. Levikohad garanteerib kliendile Baddog, seega ei pea klient levikohtadega kokkuleppeid sõlmima.
Baddogi tegevjuht Kristiina Kotter lubas, et alates tellimuse kinnitamisest ja kujundusfailide olemasolust jõuavad postkaardid kõigisse levikohtadesse hiljemalt kümne päeva pärast. Klient võib Kotteri sõnul nende poole pöörduda nii valmis postkaardikujundusega kui ka tellida selle Baddogilt. Minimaalne tellitav kogus on tuhat postkaarti. Kahenädalaseks postkaardikampaaniaks vajalik tiraaž on Kotteri hinnangul 5000 postkaarti.
Kotteri soovitusel on postkaardireklaam hea reklaamkanal noortele ja nooruslikule sihtgrupile. Oma kogemustele toetudes nentis ta, et mida vahvama või ka šokeerivama välimusega postkaart on, seda paremini see sihtgrupi poolt vastu võetakse.
Ajakiri Trend on Baddogi postkaarte kasutanud imagokampaania raames. Trendi turundusjuhi Heidi Mallene sõnul on tegemist uuendusliku ja rikkumata kanaliga. Ta lisas, et postkaardireklaami põhiline pluss on inimese võimalus ise otsustada, kas reklaami tarbida või mitte. Miinusena tõi Mallene välja, et Eestis on postkaartide levivõrk ja harjumus neid võtta veel välja kujunemata. Lätis näiteks on see kanal palju levinum.
Mallenegi soovitab seda kanalit noortele suunatud toodete puhul. "Kujundus ei tohiks aga olla liiga kommertslik - vaevalt sellist postkaarti võetakse, mis on karjuv reklaam. Kindlasti ei tasu raisku lasta postkaardi tagumist külge, mis on hea koht tooteinfoks või pakkumisteks," andis Mallene nõu.
Sarnaselt Trendiga otsustas ka OÜ Jess Productions postkaardireklaami kasutada, kuna reklaamlahendus on uus ja huvitav, mõnusalt passiivne ja vajas ära proovimist.
Kaartide plussina tõi Jessi turundusjuht Hando Tõnumaa välja, et neid hoiab inimene alateadlikult kindlasti kauem alles kui näiteks flaiereid ning seega püsib ka reklaam. Samuti saab tellija ise valida, millistes kohtades ta oma reklaami levitada tahab.
Postkaardireklaami soovitas Tõnumaa kasutada pikemaajaliste pakkumiste puhul ja neil, kel on vaja, et reklaam jõuaks nooremale ja aktiivsele sihtgrupile. Tõnumaa praktika näitab, et kui kaardile teha väga hea pilt, võib juhtuda, et see läheb kui soe sai ning kampaania kestab planeeritust vähem, kuna kogused on otsas. "Niisiis kahe otsaga asi - kaardid otsas, kuid samas on nad sihtgrupi käes, kuhu nad mõeldud olidki," rääkis Tõnumaa.
Hansapanga suhtekorraldusjuht Katrin Rahu kinnitas, et Hansapangaski ollakse postkaardireklaami olemuse ja võimalustega kursis. Usutakse, et tegu on vahva alternatiiviga traditsioonilisele meediale, mis hea teostuse korral pilku püüab.
"Oleme oma tooteid ja sihtrühmi silmas pidades eelistanud muid võimalusi, mis muidugi ei välista, et tulevikus ka selle kanali peale mõtleme. Näiteks noortepanganduse poolel. Konkreetsemat plaani hetkel siiski pole," rääkis Rahu.
Postkaarte on tore saada. Umbes sama tore kui vaadata üle linna liuglevat hõbedast hiigelõhupalli. Kirjad peal ja puha. Kahjuks sellega efekt piirdubki - puhas vaatemäng, parimal juhul eksponeerimas mõne eelnevalt sissesöödud brändi logo. Aga logo üksi näidata on täiesti mõttetu tegevus!
Pubipostkaardi idee on sammuke edasi ja õiges suunas. Võta tasuta kaart, saada sõbrale, sest kaart on nii pulli kujundusega ja kvaliteetne, et on, mida näidata-vaadata. Tegelikult on kaardid isegi nii head, et neid lausa kollektsioneeritakse. Ettevõtja võtku projekti kui sponsorlust, millega oma imagot õiges suunas juhtida. Las noored ja ägedad kunstnikud kujundavad teile midagi raju ja ootamatut. Teie ülesandeks on näidata, et saate sellest aru ja toetate selliseid häid mõtteid.
Ja veel üks oluline märkus: varustage need kaardid markidega, kui soovite, et neid ka saadetaks, vastasel juhul avastate need "pahad koerad" nõela või knopkaga seinale kinnitatuna. Mis kergelt tulnud, see kergelt läinud.
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!