• OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,05
  • OMX Baltic1,51%275,78
  • OMX Riga0,14%870,51
  • OMX Tallinn1,26%1 754,76
  • OMX Vilnius0,95%1 075,55
  • S&P 500−0,22%5 868,55
  • DOW 30−0,36%42 392,27
  • Nasdaq −0,16%19 280,79
  • FTSE 1001,07%8 260,09
  • Nikkei 225−0,96%39 894,54
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%114,05
  • 15.08.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Avalikkusega suhtlemist aitavad hõlbustada kindlad kõneisikud

EBSi turundusosakonna juhataja Piret Rehepapp lausus, et kui ettevõte kulutab palju aega ja raha enda maine kujundamisele, ei saa ta riskida sellega, et kellegi juhuslikult poetatud tsitaat või tahtlik negatiivne kommentaar loodud mainet moonutama hakkaks.
Selliste situatsioonide vältimiseks ning pressiga suhtlemise hõlbustamiseks soovitas Rehepapp ettevõttes sätestada korra, mida tutvustatakse uutele töötajatele näiteks sisseelamisprogrammi raames. Ta lisas, et tihti kehtestab kord, et teavet avalikkusele võib jagada ainult selleks spetsiaalselt määratud inimene.
"Ühest piiri selle vahele, milline info peaks käima PR-inimese kaudu ja milline võiks otse allika ja ajakirjaniku vahel liikuda, on raske tõmmata. Arvestada tuleks ettevõtte olukorra, info iseloomu ja ka info andjaga," sõnas Rehepapp.
Kuna aga PR-inimene on saanud ettevalmistuse pressiga suhtlemiseks, oskab ta Rehepapi arvates sageli tuua välja asju, mis võiks ajakirjanikele huvi pakkuda, kuid mida otsene allikas ei oleks ehk iseseisvalt maininud.
Ka PR-firma Corpore konsultandi Indrek Raudjala arvates on selleks, et kommunikatsiooni põhimõtted oleksid töötajaile selged ja arusaadavad, mõistlik need organisatsioonisisese dokumendina fikseerida. Määrata võiks ka kõneisikute ringi ehk töötajad, kes vajadusel meediale infot jagavad. Suurte organisatsioonide puhul kehtib põhimõte: mida laiem on kõneisikute ring, seda tugevam näib ettevõte.
Raudjalg soovitas, et kõneisikutele võiks organiseerida ka meedia-alaseid koolitusi, et nad mõistaksid ajakirjanduse tööspetsiifikat ja oleksid pädevamad ajakirjanikega otse suhtlema. Oma tööd hästi tegev pressiesindaja või kõneisik suudab tagada olukorra, kus samaaegselt on ajakirjanikud rahul ja tööandja ärihuvid kaitstud.
Raudjalg märkis, et tänapäevases avatud organisatsioonis on kommunikatsiooni eest vastutaval inimesel meediasuhetes selge roll, kuid see ei tähenda kogu väljapoole mineva info käimist tema kaudu.
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Kristina Vaksmaa ütles, et tarbijakaitseametis on kehtestatud dokument, mis sätestab meediasuhete eesmärgid ning ajakirjanikega suhtlemise korra. Ameti poolt annab meediale kommentaare enamasti avalike suhete osakonna töötaja või juhtkonna liige.
Vaksmaa märkis, et see ei välista teiste spetsialistide poolt kommentaaride andmist. "Tegemist on tava, mitte paindumatu reegliga," lausus Vaksmaa. Ta lisas, et on veendumusel, et PR-töötaja töö eesmärgiks on siiski pakkuda kommentaare jagavale spetsialistile tuge ja hõlbustada vastuste saamist ka ajakirjaniku jaoks. Ehk teisisõnu peab PR-töötaja aitama meediaga suhtlemisele kaasa, mitte seda piirama.
Bizpak DPD avalikke suhteid koordineerib praegu meie turundusspetsialist.
Varem koordineeris kogu avalike suhete valdkonda PR-firma, kuid nüüdseks oleme neilt päris paljud funktsioonid siiski taas ettevõttesse tagasi võtnud.
Seda seetõttu, et firma on kasvanud ning paljudest tegevustest-teenustest on ikkagi majasiseselt parem ülevaade.
Igapäevastele küsimustele vastamiseks oleme ettevõtte siseselt määranud ka kaks kõneisikut. Turgu ning teenuseid puudutavatele küsimustele vastab Bizpak DPD müügijuht Janek Kivimurd ning ülejäänud teemadel võiks esmajärjekorras pöörduda tegevjuhi poole.
Kuna oleme valmis võimalikest vigadest õppima, siis enamasti on meie töötajail üsna vabad käed avalikkuse ja meediaga suhtlemiseks.
Erand on kriisiolukord, mille jaoks on vastav käitumisjuhend.
PR-firma abi kasutame enamasti siis, kui vajame mingeid uusi kontakte. Ka pakuvad nad sageli välja teemasid, mis võiks ehk ajakirjanduses uudistekünnise ületada ja turgu huvitada.
Juuli lõpus teatas meediaagentuur Mediapool, et Aegis Media, mis on üks Euroopa juhtivamaid meediaagentuure, omandab sajaprotsendilise osaluse meediaagentuuris Mediapool. Ettevõtte nimeks saab Mediapool Vizeum.
Aegis Media toob Mediapooli omandamise läbi Baltimaade turule oma meediaagentuuride keti Vizeum ning saab pärast Mediapooli ostutehingu lõpetamist suurima meediaostumahuga holding-firmaks Eestis.
Mediapool Vizeumi tegevdirektor Raigo Piibar lausus, et liitumine Vizeumiga annab võimaluse mitmekesistada Mediapooli teenuseid ja laiendada teenuse pakkumist lähiturgudele (näiteks Soome ja Rootsi).
Aegis Media Central Services Grupi tegevjuht Margus Sameli ütles, et Aegis Mediale tähendab Mediapooli ost head võimalust Vizeumi keti laiendamiseks Baltimaades.
Meediaagentuuri Initiative/Via tegevjuhi Anu Arti arvates on Mediapooli kui agentuuri jaoks muutus positiivne, sest rahvusvahelised ketid toovad tavaliselt kaasa muude maade kogemusi ja erialaseid koolitusi, mis aitavad tööd veelgi tõhustada. Ka mõni uus reklaamiklient võib Vizeumi tõttu leida tee Eesti turule, kuid suuri muutusi turu jaoks see sündmus arvatavasti kaasa ei too.
Mediapool on täisteenust pakkuv meediaagentuur, mis alustas tegevust 1997. aastal. Tugeva kohaliku turu eksperdina on ettevõte oma positsiooni Eesti juhtivate meediaagentuuride seas üha kindlustanud.
Mediapool on partnerite kaudu esindatud ka Lätis ja Leedus. 1999. aastal loodi Mediapool Lätis ning 2000. aastal Leedus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele