EMT partnerturunduse osakonna juhataja Anne Muldme arvates on oluline märksõna partnerturunduses maineülekanne. Tugevdab ju suurepärane pakkumine kliendi silmis mõlemat partnerit.
Kui kliendile usaldusväärne firma pakub lisaväärtust partneri toote või teenuse näol, mõjub see hea soovitusena. See on jällegi investeering järgmise pakkumise edusse, mis omakorda loob positiivse fooni pikaajalisele kliendisuhtele.
Muldme hinnangul on aktiivse turundustegevusega ettevõtteil tihti kindlad partnerid loov- ja meediaagentuuride näol. Lisaks püsikoostööle tekib aga ka rida partnerlusi, kus erinevate äriliste eesmärkidega projekte ühiselt ellu viiakse.
Muldme teatel on EMT-l palju staažikaid kliente, kellele on loodud eraldi lojaalsusprogramm Topeltpluss.
Topeltpluss programmi raames on juba aastaid headele klientidele suunatud lisaväärtuspakkumisi koostööpartnerite poolt.
Kliendiuuringutest selguvad valdkonnad, mis kliente huvitavad, sellest alusel tehakse ka pakkumised mitmetes valdkondades (üritused, kaubad, teenused).
Muldme märkis, et telekommunikatsioonisektoris on eraldi partnerlusvaldkond suhted kommunikatsioonivahendite tootjatega. Kuna tehnoloogiaseadmed on keskmise kodaniku jaoks aukartustäratav valdkond, on Muldme arvates oluline klientidele seadmete osas soovitusi jagada ning aeg-ajalt ka eripakkumisi korraldada.
Muldme toonitas, et sageli tuleb ette olukordi, kus ühe partneriga käib koostöö mitme projekti raames ning lisaks seob partnereid vastastikune kliendisuhe. "Siis on hea, kui organisatsioonis on allüksus, kuhu kokkupuutepunktid koonduvad. See lubab tegevusi võimendada või optimeerida," andis ta nõu. Näiteks EMTs on partnersuhted eraldi juhitud valdkond.
Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov nentis, et Tele2 on partnerturundust viimasel ajal järjest enam praktiseerinud ning ka sponsorluspoliitika suund on toetada ettevõtmisi, millest saaksid osa võimalikult paljud kliendid.
Tele2 toetas sel suve näiteks Linnateatri suvelavastust "Kaev" ning Muhu Tulevikumuusika Festivali "Juu Jääb". Tele2 kliendid said neile üritustele osta pileteid erihinnaga.
Gorstov ütles, et Tele2 jaoks on partnerturunduse mõte pakkuda klientidele tavapärase teenuse kõrval reaalset lisaväärtust. Eesmärgiks on klientide rahulolu ja seeläbi lojaalsus.
Partnerturundust soovitas Gorstov arendada eelkõige ettevõtteil, kelle jaoks on tähtis kliendilojaalsus. Ta rõhutas ka, et kindlasti tuleb silmas pidada, et pakkumine oleks selline, mida klient väärtustab. Vastasel juhul pole partnerlusturunduse arendamisel erilist mõtet.
Alates 2001. aastast on Elisa olnud Briti mobiilsideoperaatori Vodafone partner.
Koostööd on Vodafone'iga tehtud eelkõige eesmärgiga pakkuda oma klientidele lihtsaid ja mugavaid teenuseid. Vodafone on esindatud enam kui 40 riigis ning teenindab ühtekokku 186,6 miljonit mobiilikasutajat.
Lisaks on Vodafone'il märkimisväärsed tootearendusressursid ning igal aastal jõuab klientideni uusi teenuseid. Koostöös Vodafone'iga saab Elisa pakkuda ka Eesti klientidele innovaatilisi mobiilsideteenuseid, mis aitavad inimestel muuta oma töökorraldust mugavamaks.
Näiteks saavad Elisa kliendid kasutada andmesidekaarti Vodafone Connect Card.ja Vodafone Eurocall-teenust. Vodafone Eurocall-paketis on üle Euroopa Eurocall-riikides fikseeritud selged ja soodsad hinnad, erinevalt tavalisest roaming-hinnakirjast, kus hind sõltub mitmesugustest asjaoludest.
Teine näide on eelmisel aastal turule toodud teenus Elisa Mobiilne Kontor, mis sisaldab kolme ühisteenust Vodafone'iga. Need on Vodafone Wireless Office, Vodafone Push E-mail, Vodafone Mobile Connect. Kõik need teenused muudavad ettevõtete töö kiiremaks ja efektiivsemaks.
Eesti Jalgpalliliidu ning Eesti koondise peasponsorina on Elisa koos Jalgpalliliiduga ellu viinud ühisprojekte toetamaks ka noorte, koolilaste ja harrastajate jalgpalli.
Suvised koolinoorte karikavõitlused ja aastalõputurniirid saalijalgpallis on saanud teoks ühistöö tulemusena. Mullune saalijalgpalliturniir kestis nädal aega, kokku osales sellel ligi 1000 jalgpallurit.
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!