1. septembrist on Sky Plusis kuulatavaimate ajatsoonide hind eelnevast 20% kõrgem. Russkoje Radios tõsteti parimate ajatsoonide hinda 10%. Raadio 3 omakorda langetas kõigis ajatsoonides hindu 30%.
Meediaagentuuri Initiative/VIA klienditeeninduse juht Agne Vilt nendib, et hinnatõus on mõistetav, kuna raadioreklaami hulk, nagu kogu meediareklaami turg, on jõudsalt kasvamas.
Selle tulemusel muutusid reklaamipausid kõnealustes kanalites parima kuulatavuse aegadel pikaks ja tekkis oht, et reklaamisõnum kaob mürasse ning raadiokampaaniate efektiivsus väheneb.
"Sky Plus ja Russkoje Radio on populaarsed jaamad, kus hinnatõusu pole pika aega toimunud. Hinnakorrektsiooniga tasakaalustati kontaktihinnad - reklaamihinnad viidi vastavusse kuulajate hulgaga. Kindlasti ei jää ka teistes raadiojaamades reklaami maksumus praegusele tasemele, hinnatõuse on oodata edaspidigi," ütleb Vilt. Ta lisab, et pisut ootamatu on Raadio 3 hinnalangus, kuid arvestada tuleb, et tegu on alles areneva kanaliga ning hinna alandamise taga on soov saada juurde reklaamikliente.
Trio LSL Raadiogrupi juhataja Priit Jõgi lausub, et hindade ülevaatamine on igati normaalne protsess.
Ka Trio plaanib lähitulevikus hinnad taas üle vaadata ning neid korrigeerida.
Jõgi sõnul ei tähenda see üldist hinnatõusu, vaid nõudluse ning pakkumise tasakaalu viimist.
Sky Media müügidirektor Heiki Abel on veendunud, et hinnakorrektsioon Sky Media kanalites oli pigem hilinemine kui kiirustamine ja septembri esimesed nädalad kinnitavad, et seda tehti viimasel hetkel.
Abel märgib, et vastasel korral oleksid nad reklaami liigse mahu tõttu hakanud kaotama kuulajaid, see omakorda aga oleks vähendanud reklaamitellijate huvi.
Abeli kinnitusel on TNS Emori iga kvartali päevikuuringu põhjal kõik Sky Media raadiojaamad viimase kolme aasta jooksul hoidnud ja kasvatanud oma kuulajanumbreid.
"Võrreldes tänaseid reklaamihindu, võib täheldada, et veel paar aastat tagasi kuulatavuse tipus olnud konkureerivad jaamad on esituskordade hinnas kuni 50% kallimad kui Sky Plus ja Russkoje Radio pärast hinnakorrektsiooni," lausub ta.
Rein Iida, reklaamiagentuuri Taevas Ogilvy juht, möönab, et hinnamuutused tänasel ärimaastikul on nii tavalised nähtused, et ei näe selles raadiokanalite hinnamuutuses erilist mõju kogu reklaamiturule.
"Raadioreklaam on tore ja hea reklaamikanal, aga reaalselt on siiski väga vähe oluliselt suure kuulajaskonnaga saateid või ajaperioode, kuhu meediaagentuurid soovitavad klientide reklaame panna," nendib Iida.
Arvestades, et Sky Media hindu pole muudetud paar aastat ning kuulajanumbrid on kasvanud, ei tulnud hinnatõus ootamatult.
Lisaks headele kuulajanumbritele on hinnatõusu olulisemaks põhjuseks kanalite reklaamimaht.
Viimaste kahe aasta jooksul on see Sky Plusi ja Russkoje Radio kuulatavaimal ajal kasvanud. Kohati muudab reklaamide rohkus edastatavad sõnumid eristamatuteks. Kui nõudlus ületab pakkumise, on loogiline samm seda hindadega korrigeerida.
Võib öelda, et Sky Media jaamade hindade tõus on pigem inflatsioonist tingitud muutus ja olulisi muudatusi raadioturul kaasa ei too.
Reaalsus on, et Sky Pluss ja Russkoje Radio on kuulatavaimad raadiod ja loobuma neis keegi ei hakka. Mõnevõrra võib väiksemate klientide eelarve hinna tõttu siiski ka liikuda teistesse kanalitesse (nt Star FM ja Raadio 3).
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.