Firmast olenevalt sobib ühele oma koristaja palkamine, teisele aga koristusteenuse sisseostmine, kuigi ettevõtted on hakanud järjest enam eelistama koristusfirma poolt pakutavat teenust. Viimasel ajal on süvenenud trend anda oma koristajad üle puhastusteenuste pakkujale, kes suudab teenust osutada efektiivsemalt ja töötajaid paremini rakendada.
"Kuna ettevõtete jaoks on oluline keskenduda oma põhitegevusele, on puhastusteenust sobivate partnerite leidmisel otstarbekas sisse osta," sõnab ISS Eesti ASi müügi- ja tehnikadirektor Raul Kirsimäe.
"Teenust on sisse osta kasulikum just seetõttu, et oma koristajaga võib hädasid rohkem olla kui koristusfirma puhul," kinnitab ka ASi SRV Kinnisvara juhatuse liige Margus Mändmets.
Koristusteenuse sisseostmine sobib ettevõtetele, kes soovivad keskenduda vaid oma põhitegevusele ning kes vajavad uute põrandakattematerjalide vms pärast professionaalset teenust.
Samuti sobib koristusteenus firmadele, mille vajadused ja tööde maht võivad aja möödudes muutuda. Lisaks vähendab teenuse ostmine Kirsimäe kinnitusel võimalikke riske.
Oma koristaja sobib aga paremini ettevõtetele, kus on olemas koristusvaldkonnas pädevad juhid ja töötajad, kes saavad igal aastal erialast koolitust. "Kui firma asub linnast väljas, eemal teistest ettevõtetest, on mõttekam palgata oma koristaja," lausub Kirsimäe. "Samuti juhul, kui koristuspinna suurus jääb alla 400 m2."
Osas firmades koristavad ruume oma töötajad. "Kuid oma töötajate täiendav koormamine võib tekitada ettevõttele lisaprobleeme," kinnitab Kirsimäe. "Kui näiteks sekretär kulutab kaks tundi oma tööajast koristamisele, on sel ajal häiritud ettevõttes asjaajamistöö."
Koristusteenuste hinnad sõltuvad koristussagedusest, töövõtetest, koristatava pinna materjalidest ja suurusest, mööbli paiknemise tihedusest ja eripärast ning koristatava pinna asukohast.
"Meie firma on palganud oma koristaja," sõnab Izall.com OÜ IT-tehnik Tõnu Ojasoo.
"Valiku oma koristaja kasuks tegime esiteks seetõttu, et tegemist on firma juhatajale tuttava inimesega ning teiseks, et meie kontori pind on väike. Koristada tuleb vaid 150-200 m" pinda ning seega piisab, kui koristaja kord nädalas nädalavahetusel kontorist üle käib, teenides endale seejuures pisut lisaraha," lisab ta.
Ojasoo kinnitab, et oma valikuga on nad seni väga rahul ning probleeme tekkinud ei ole. "Koristaja teeb oma tööd korralikult, koristab kenasti," lisab ta.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.