Tänase Kesknädala juhtkiri peegeldab hästi
seda maailma, millest unistab Kesknädala sisuline väljaandja Edgar Savisaar.
Maksumaksjate raha kamandades omab Savisaar suurt mõju kogu riigis. Savisaare mõjukus tõmbab ligi äriliidreid, kes loodavad häid suhteid kasutades teha enda ärile kasulikke tehinguid avaliku sektoriga.
Hästi kirjeldas äri ja poliitikute seotust ettevõtja Jüri Käo möödunud nädalal toimunud Äriplaani konverentsil. "Mulle ei meeldi, et pead astuma erakonda, et saada Tallinnas detailplaneeringut või püstitada Kalevipoega Tallinna lahte. See on ohtlik tendents. Venemaal saavad äri teha ainult need, kes on eliidiga heades suhetes," lausus Käo.
Põimides äriliidrite, Keskerakonna ning riigi suhted on Savisaar viinud Eesti mitu sammu lähemale sellisele riigijuhtimisele, mida me näeme Venemaal. On ainult üks suur erinevus. Savisaarel ei ole mõju Eesti meedia üle ja see teda häirib. Õigem oleks öelda takistab või pidurdab.
Öeldakse, et kui sa sööd vorsti, siis on parem, kui sa ei näeks seda, kuidas vorsti tehakse. Seda ütlust sobib kasutada ka Keskerakonna ja meedia suhete iseloomustamiseks. Savisaar tahab valimiste eel sarnaneda ilusa ja hästi pakendatud vorstiga, aga Savisaare õnnetus seisneb selles, et meedia näitab, kuidas seda vorsti valmistatakse.
Loen tänasest Kesknädala juhtkirjast välja järgmise soovituse Keskerakonda toetavatele ärimeestele: kui tahate, et Keskerakond püsiks võimul, siis tuleb tõsisemat tähelepanu pöörata meediale. Kuna suuremat osa Eesti ajakirjandusest on meie äriliidritel ja poliitikutel raske panna enda pilli järgi tantsima, siis on ainsaks päästerõngaks Kesknädal.
Alaküla kutsub oma tänases kirjutises üles Oliver Kruudat, Urmas Sõõrumaad, Toomas Annust, Vjatšeslav Leedot, Ain Hanschmidti ja teisi sõbralike jõude Kesknädala trükkimist toetama. Kaup oleks väga lihtne. Ärimeestelt tuleb raha, et avaldada järgmisel poolel aastal Kesknädalat suures tiraažis. Parteileht omakorda üritab teha kõik, et Savisaar saaks valimistel tugeva tulemuse ning jääks võimule. Savisaar jällegi tagab, et meie kohalikel kapitalistidel läheb ka pärast kevadisi valimisi kõik õlitatult.
On huvitav jälgida, kuidas Keskerakonna toetajad Alaküla üleskutsele vastavad. Kui nüüd avatakse rahakraanid ja asutakse Kesknädalat sponsoreerima, siis näitab see, et osadele ärimeestele võib võimu vahetus riigis tähenda tõsist poliitilist riski.
Aivar Hundimägi
ÄP arvamustoimetuse juht
Seotud lood
Endine Kesknädala peatoimetaja Allan
Alaküla tahab Edgar Savisaare juhitava Tallinna linna rahakotist saada miljon
krooni uue sihtasutuse loomiseks.
Toomas Hendrik Ilvese võidust ja meedia
rollist selles peavad kevadel toimuvate Riigikogu valimiste eel tegema ka järsud
järeldused Keskerakonda ning Rahvaliitu toetavad äriringkonnad, soovitab
Keskerakonna häälekandja Kesknädala tänases juhtkirjas.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.