Reklaamiagentuuri DDB Eesti loovjuht Meelis Mikker lausub, et meediakategooria tööde tase oli küllaltki ebaühtlane. Žürii hinnangul oli üldiselt piirdutud üsna traditsiooniliste meedialahendustega. Enam oleks võinud kasutada tänapäeva tehnoloogiaid ja interaktiivsust erinevates keskkondades.
Mikkeri oleks tahtnud näha olukorda, kus lõppvoorus saanuks valida paljude võrdsete vahel. Sellist juhtumit ei esinenud aga üldse.
"Meedia tööde puhul on vormistus ülitähtis. Paljud osalejad ei olnud suutnud oma kampaanias olulist välja tuua," nendib Mikker. See on aga kivi ka korraldajate kapsaaeda, kes pole suutnud selgeid nõudeid kehtestada.
Mikker räägib, et kindlasti soovitaks ta osalejail edaspidi töid esitada filmi või animeeritud slaidi-show'ga. Nii vormistatud tööde esitus oli enamasti arusaadavam ja haaratavam.
Kuldsete Haamrite otsused tulid žüriil üldiselt kergelt. Küll aga oli palju vaidlusi hõbehaamri teemadel. "Arvan et viis meediakategoorias välja antud Kuldhaamrit olid seda väärt. Kulla võitnud tööde puhul oli värske lähenemine peaaegu alati see, mis võidu kindlustas," möönab Mikker.
Et näiteks interaktiivse meedia kategoorias oli tase üllatavalt keskpärane, võib tema arvates näha sellest, et välja jagati kõigest kolm Kuldset Haamrit.
21.-22. septembrini Lätis peetud Golden Hammeril võitis meediaagentuuridest Kuldhaamri OMD Eesti. Hõbehaamritega naasid DDB Eesti, Brilliant, Division McCann-Erickson, LOOVVOOL, Lowe Age, Royal Service, Taevas Ogilvy ja Tank Grupp.
OMD Eesti pälvis Kuldhaamri parima telekasutuse eest. Võidu tõi Briti agentuuri Fallon tehtud Sony Bravia reklaami muusika originaalne kasutamine Kanal 2 saadete tutvustamisel.
Eesti agentuuridest enim, kolm Hõbehaamrit, võitis Brilliant: parima meediakasutuse ja reklaamikampaania kategoorias Eesti Postile loodud Minu Margi lansseerimiskampaania ning internetilehekülgede kategoorias Põhjala noortele riiki tutvustava internetilehekülje eest.
Golden Hammeril osales sel aastal rekordarv töid. 16 riigi agentuurid esitasid kokku 961 tööd.
Väikelaenu reklaamklipi edu võtmesõnadeks võiksid olla huvitav idee, positiivne huumor, hea näitlejatöö ja filmimine ning elulised situatsioonid.
Klippide loovidee tuli agentuurilt DDB Eesti, ülesandepüstitus aga pangalt. Läheülesanne oli näidata erinevate nurkade alt väikelaenu kasutamise võimalusi, et tuleks välja mõte - Hansapanga väikelaen sobib kõige paremini paljude plaanide kiiremaks ja lihtsamaks rahastamiseks.
DDBga oleme väikelaenu raames koostööd teinud juba alates eelmise aastast. Senise partnerlusega oleme väga rahul ning see on ka põhjus, miks valisime sellegi projekti teostamiseks just DDB.
Kampaaniat hindan kindlasti edukaks. Arvan, et peale müüginumbrite suurenemise aitasid Hansapanga väikelaenule positiivse kuvandi loomisele kaasa teleklipid.
Hea toote tegemiseks on vaja head meeskonda, kes loob kvaliteetse ja toimiva lahenduse.
Minu Margi puhul töötas kõik. Ellu viidi ka need mõtted, mille puhul on suurte kampaaniate korral kerge käega lüüa. Vähemoluline ei ole ka, et kinni peeti seatud tähtaegadest ja omavahel tehti väga head koostööd.
Isekujundatava postmargiga tuli esmakordselt turule Soome Post 2003. aasta kevadel. Eesti alustas Soomes ja seejärel mitmes teiseski riigis järeleproovitud teenuse arendamisega 2005. aasta talvel. Oma toote loomisel arvestasime ka Eesti Posti töötajate häid ideid ja agentuuri ettepanekuid.
Brilliant on Eesti Posti partner olnud 2006. aasta algusest. Et hea tulemus saab sündida vaid võrdväärses koostöös ja diskussioonis, kus pooled aktsepteerivad ja kuulavad üksteist ning partnerluses Brilliantiga on kõik see olemas olnud, valisime ka Minu Margi kampaanias abiks nemad.
Meediapartneriteks olid veel Initiative/Via ja JCDecaux, kuid kogu PRi korraldas Eesti Post.
Kampaania kulud jäid alla miljoni krooni. Kampaaniat võib edukaks pidada mitme näitaja põhjal. Esiteks suur meediakajastus, pelgalt toote väljatulemise nädalal leidis see kajastamist ligi 60 korral. Teiseks - 2006. aastaks püstitatud müügiplaan on juba täitunud. Ka on tagasiside klientidelt olnud väga positiivne.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.