Apple'i tegevjuht Steve Jobs tõi viis
aastat tagasi avalikkuse ette muusikamängija iPodi, ettevõtte kõige tähtsama
toote alates Macintoshi arvutist ja ühe edukaima elektroonikatoote.
Analüütikud ei usu, et Apple teadis, et muusikamängijast saab uskumatu müügihitt, mis aitas muuta muusika- ja meediatööstust, ja millest saab lausa kultuuriikoon. Pigem oli iPod nišitoode, mis maksis pea 5000 krooni ja oli kaardipaki suurune, kirjutas SiliconValley.com.
Hetkel, kui iPod turule tuli oli Apple müük kahanenud kolmandiku võrra.
Ettevõte müüs eelmine aasta 39,4 miljonit iPodi, lisaks on Apple saavutanud edu ka arvutimüügis. Viie aastaga on igaaastane müük kolmekordistunud, eelmise aasta käive oli 168 miljardit krooni ning kasum peaaegu 24 miljardit krooni.
55% ettevõtte kasvust on iPodist, lisaks on iPodi turuletulek aidanud Macintoshi arvutite müügi kasvule kaasa.
iPodi edu on kindlasti kasvatanud ka iTunesi edu. iTunes on esimene onlinemuusikapood, mis oli edukas.
Seotud lood
Apple'i muusikamängija iPod tõrjub
konkurentsist välja Big Maci indeksit. IPod Nano hinna järgi võrreldakse 26 maa
valuutat ja ostujõudu.
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.