Eelmisel nädalal valiti ERALi uueks presidendiks reklaamifirma Kontuur tegevjuht Jane Oblikas ning asepresidendiks Tanki tegevjuht Joel Volkov. Juhatuse liikme volitused anti aastaks Rein Iidale, Heily Aavikule ja Rait Reilale.
Jane Oblikas lausub, et ERAL on ellu kutsutud tagamaks Eestis loovreklaami kvaliteeti ja arengut ning selle suunaga ka jätkatakse. Tavapärasest rohkem kavatseb ERAL aga edaspidi pöörata tähelepanu reklaamitegijate enda kvaliteedinormide kokkuloksutamisele.
Oblikase sõnul peaks ERALi kvaliteedimärgiga koos käima ühiselt kokku lepitud reklaami eetikakoodeksi tunnistamine. Koodeksi loomisega on ERAL ka alustanud ja selle vastu võtmiseni tahetakse jõuda järgmisel aastal.
Observer Eesti tegevjuht Annika Lepp märgib, et temale eetikakoodeksi mõte meeldib. "Kui partneri valikul peaksin otsustama koodeksit tunnustanud agentuuri ning sellega mitteühinenud agentuuri vahel, siis valiksin pigem esimese," sõnab ta.
Lisaks eetikaküsimustega tegelemisele on ERALil plaanis vähemalt kord aastas hakata korraldama agentuuridele maailmatasemel loovkoolitust. "Otsime maailmast inimesed, kelle kogemusest saaksime õppida, kes inspireeriks ja näitaks suunda. Sellise spetsialisti kohaletoomiseks ühel agentuuril jõudu ei jätku ja siin saab ERAL oma õla alla panna," lubab Oblikas.
Lisaks pannakse suuremat rõhku turuanalüüsile ja võrdlusele teiste riikidega. Selle tarvis on kavas arendada kontakte teiste riikide erialaliitudega.
Oblikas lisab, et praegu on poliitiliste huvide tõmbetuules reklaamiseaduse vastuvõtmine. Ta avaldab lootust, et sellest ei saa järjekordne populistlik valimisvõitluse relv, vaid dokument, mis aitab reklaamimaastikku korrastada.
Oblikas räägib, et koos majanduskasvuga jätkub ka reklaamituru kasv. ERALi arvates kujuneb tänavuaastaseks agentuuritulu ehk loovreklaami turu mahuks 230 miljonit krooni, mis on 8% suurem võrreldes eelmise aastaga.
Reklaamimahu kasvu taga on eelkõige kodumaiste tootjate tõhus toote- ja pakendiarendus, mis tahab ka nõudlikumat tarbijateavitust. Mahu kasv on seotud nii suuremate tootja- ja distributsioonifirmade müügi kasvuga kui ka uute turuletulijate lisandumisega. Samuti on ühiskonna ja turu areng võimaldanud sotsiaalreklaami osakaalu kasvu ning mitmete avaliku sektori kodanikuteavituskampaaniate lisandumist viimastel aastatel.
Oblikas lisab, et mahu kasvu tingimustes on agentuuride ühiseks missiooniks tagada kodumaise reklaami kvaliteet ja eetiline närv.
ERAL asutati 1998. Selle liikmeiks on 25 Eesti reklaamiagentuuri ning eesmärgiks nende huvide kaitsmine, kutse-eetika regulatsioon ja reklaamitegevuse arendamine.
Üks põhimõtteline ja suuremat sorti uuendus, mille Eesti Reklaamiagentuuride Liit järgmisel aastal ellu viib, on reklaami- ja disainiauhindade lahkuviimine.
Reklaamiauhinna Kuldmuna kõrval hakkab Eesti Reklaamiagentuuride Liit koostöös ADCE ehk Art Directors Club Europe'iga välja andma ka Kandilise Muna auhinda.
Kandilise Muna peamine eesmärk on pöörata nii agentuuride kui ka reklaamiklientide tähelepanu aina enam disainile.
Järgnevatel aastatel saab disain üha tähtsamaks müügiargumendiks ja konkurentsieeliseks ükskõik millise toote või teenuse müügil.
Seda seetõttu, et mida jõukam on inimene, seda enam ostab ta funktsiooni asemel meelelist rahulolu ja kuvandit.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.