Täna tuli kokku reedel, 24. novembril
Ülenurme lähedal lennuki Piper PA 46 500 TP õnnetust uuriv ekspertkomisjon,
teatas ministeerium.
Uurimise eesmärk on lennuintsidendi põhjuste selgitamine ning ettepanekute tegemine sarnaste õnnetuste vältimiseks.
Esimesel koosolekul räägiti rahvusvahelise koostöö korraldamisest, kuna asjasse puutuvad Austria kui operaatori riik, Kanada kui mootori tootja ja USA kui lennuki tootja. Tänaseks on Kanada teatanud, et määrab komisjoni juurde oma esindaja, Austria ja USA ei ole veel informatsiooni edastanud.
Koosolekul visandati ka uurimise esialgsed raskuspunktid ning planeeriti esimesed toimingud. Uurimistulemused peavad valmima rahvusvahelise tava kohaselt aasta jooksul.
Väikelennuk Piper PA 46 500 TPga juhtus Tartu Ülenurme lennuvälja vahetult pärast õhkutõusmist 24. novembri õhtul õnnetus. Seni teadmata asjaoludel ei suutnud lennuk õhkutõusu jätkata. Lennukis viibis kaks reisijat ja piloot, kes said raskelt vigastada. Purunenud lennuk on hoiustatud Ülenurme lennuvälja angaari, kus teostatakse ka põhjalik uurimine.
Seotud lood
Reede õhtul Ülenurme lennuvälja lähistel
lennuõnnetusse sattunud austria piloot Josef Mörtl peab lennuki allakukkumise
põhjuseks tehnilist riket, kirjutab Eesti Päevaleht.
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.