• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 07.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti küsib Venemaalt Runneri kulusid tagasi

Eilsel Peterburi linna ja Leningradi oblasti kohtuistungil tuli kolmandat korda arutlusele laeval Runner 4 veetud lasti omaniku C.Steinweg Handelsweem B.V hagi Runner 4-le sisse sõitnud laeva Sv.Apostol Andrei omaniku Valday-1 Ltd. vastu. Lastiomanik küsib Runner 4-le sisse sõitnud laeva omanikult 14 miljonit dollarit (165 miljonit krooni).
Praegu on Eesti kohtuistungil kaasatud kolmanda osapoolena. Kohtuistungi algul esitas Eesti taotluse siseneda Peterburi arbitraaži kolmanda isikuna. Kohus seda taotlust ei rahuldanud. Kohtunik andis mõista, et selle kohtuprotsessi asemel võiks Eesti esitada eraldi hagi ja alustada iseseisvat hagiprotsessi.
"Järsku olukord muutus. Istungi käigus soovitas kohtunik tungivalt osapooltel, ka Eesti Vabariigil, kokku leppida vastutuse piiramise fondi raha jagamises, et vältida pikka kohtuprotsessi," kirjeldas majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Aivo Lind. "Usun, et saame selle raha tagasi," sõnas ta.
Eesti riigile läks laeva tühjakspumpamine õlist maksma ligi 43 miljonit krooni. Nii laeva omanik kui ka sissesõitja on venelastele kuuluvad offshore-firmad. Võib ka juhtuda, et Eesti riik ei saa midagi, sest laev ei olnud õnnetuse hetkel meresõidukõlblik. Sel juhul kindlustus summat ei korva ning laevaomanikult pole midagi võtta, sest see oli tema ainus laev.
Runner 4 uppus Soome lahel Vaindloo saare lähedal kokkupõrke tagajärjel märtsis. Laev pumbati kütusest tühjaks novembri keskel.
Peterburi sadama andmetel oli laevas 43 kuupmeetrit diislikütust, 105 kuupmeetrit kütteõli ja 15 kuupmeetrit määrdeõlisid. Osa sellest lekkis juba pärast laeva uppumist välja.
Järgmine kohtuistung on 17. jaanuaril.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele