Eilsel kampaania tutvustusel tühjenes 13 roheliste juhatuse liikme pakutud porganditaldrik tunniga.
Roheliste eestkõneleja Marek Strandbergi sõnul on valimiskampaania keskne teema üleminek taastuvatele energiaallikatele.
Juhatuse liige, Sisekaitseakadeemia lektor Anti Poolamets märkis, et erinevalt mitmest teisest erakonnast nemad oma toetajaid ei varja. "Meie ei häbene, et tuuleenergeetikud toetavad meid ka majanduslikult," sõnas ta. "Nende soov on, et rohelised räägiks end poliitikas sisse."
Rohelisi rahastavad näiteks Hannes Tamjärv, Rain Lõhmus, Jüri Mõis ja Rainer Nõlvak.
Tuuleparkide operaatorfirma Nelja Energia juht Martin Kruus märkis, et tänastest parteidest toetajat pole. "Arengukavasid on kirjutatud erinevaid. Taastuvenergiat sõnades toetatakse, kuid tegudes mitte," rääkis ta.
Täpset kampaania maksumust ei osanud rohelised eile öelda. Ilmselt piirdub see mõne miljoni krooniga, sest väli- ja telereklaamide kasutamist peavad rohelised mõttetuks laristamiseks.
Enne parteid tegutsenud roheliste mittetulundusühing kogus toetusraha ligi 1,6 miljonit krooni.
Kampaanias keskenduvad rohelised looduse hoidmisele, terve ja aruka rahva väärtustamisele ning kõrg- ja keskharidusele. Lisaks lubavad rohelised otsedemokraatiat.
Rohelised on nõus kõigi erakondadega koalitsiooni astuma, kellega põhimõtted kattuvad. "Eestis on kaks erakonda, kes on oma poliitilistelt vaadetelt meile vastuvõetamatud. Põlevkivikaevanduste arendamine, sundparteistamine ja kahtlased mahhinatsioonid maadega välistavad koalitsiooni astumise," lisas juhatuse liige Ott Köstner.
Rahvaliidu peasekretär Lea Kiivit koalitsiooni rohelistega ei välistanud. "Tervitame alati uusi abijõude rasketele küsimustele vastuste leidmisel. Peab arvestama, et tuuleenergia on üks alternatiivsetest variantidest energia tootmisel, aga kindlasti mitte ainuke," märkis ta. Kiivit rõhutas, et on mitu küsimust, mida tuuleparkide arendajad ei taha arvestada. "Kui tuul ei puhu, peab miski tuulevaikuse ajal energiat tootma."
Roheliste vähemalt 101-liikmeline nimekiri selgub jaanuari keskel.
Autor: Airi Ilisson
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.