Struktuuri muutma asudes on reegel number üks: klient hindab ettevõtet oma kasu järgi ja mitte selle põhjal, kuidas ettevõte on struktureeritud.
Rohkem kui struktuur, loeb ikkagi ettevõtte loodav väärtus. Struktuuri muutmise põhjuseks võivad olla strateegilised eesmärgid nagu kliendikesksus, kuluefektiivsus või tsentraliseerimine. Uut struktuuri võib vaja minna selle pärast, et ettevõtte ees seisvad väljakutsed muutuvad, kuid ka liigse mugavuse ja rutiinide vältimiseks.
Eesti Post on struktuurimuudatuste tulemusena loonud näiteks kliendihaldurite ametikohad, mis andis klientidele kontaktisikud Eesti Postis ja kõnekeskuse, kus kliendid said ühtse telefoninumbri ja e-posti aadressi meiega suhtlemiseks.
Väga oluline on struktuurimuudatust ette valmistades rääkida üksuste juhtidega omavahel, sest tihtipeale pannakse teistele üksustele liialt lootusi ja hiljem on pettumus kerge tulema. Vestlema peab kõigiga, keda struktuurimuudatus puudutab. Muudatuse elluviimise päeva lähenedes võib alustada laiemat kommunikatsiooni, et tagada sujuv uutel tingimustel töö toimimine. Hea mõte on teha koosolek kohe uue struktuuri esimesel päeval, et anda töötajatele positiivne süst, et kõik oleksid kursis uute eesmärkidega ja mõistaksid muudatuse vajadust.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.