• OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−0,85%5 903,9
  • DOW 30−0,77%43 501,9
  • Nasdaq −1,29%18 604,38
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 2251,7%37 785,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,08
  • OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−0,85%5 903,9
  • DOW 30−0,77%43 501,9
  • Nasdaq −1,29%18 604,38
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 2251,7%37 785,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,08
  • 26.02.07, 07:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riia lennujaam võtab sihikule ka eestlased

Baltimaade suurimaks lennukeskuseks kasvanud Riia lennujaam, mis meelitab enda juurde juba eestlasigi, tahab aasta lõpuks sihtkohtade arvu kasvatada 60ni ja jõuda peagi kümne miljoni reisijani aastas, kirjutas postimees.ee.
Peamiselt kahe lennufirma, lätlaste AirBalticu ja Iiri odavlennufirma Ryanairi toel käis Riia lennujaamast mullu läbi 2,5 miljonit inimest. Nüüd on nad sihikule võtnud ka Lõuna-Eesti reisijad, kellel pole vahet, kas alustada õhusõitu kahe ja poole tunni tee kaugusest Tallinnast või Riiast. Viimasest saab aga juba praegu 45 sihtkohta võrreldes Tallinna paarikümnega.
Läti majandusministri Ainars Šlesersi kinnitusel tahab lennujaam 2013. aastaks jõuda kümne miljoni reisijani aastas ning selleks peab Riia saama oluliseks tõmbekeskuseks, mis ei ole mõeldud üksnes lätlastele, vaid ka naaberriikide inimestele, näiteks eestlastele.
Samuti peaks märgatavalt kasvama Riiat läbivate transiitreisijate arv, kelle sihtkohaks on Ida-Euroopa. «Riia laieneb praegu lennunduskeskusena väga kiiresti ning seda tänu meie julgusele arendada nii lennujaama kui rahvuslikku lennufirmat,» lausus ta, lisades, et aastate eest olid samad võimalused ka Tallinnal, kuid polnud poliitilist tahet.
Riia lennujaama arendas riik aastaid eelkõige üliodavate lennujaamamaksudega, mis tõi Läti pealinna lendama näiteks Ryanairi, kes veab Riiast ja Riiga aastas üle poole miljoni inimese. Sama lennufirma Tallinna tulekule on takistuseks saanud eelkõige just lennujaamatasu, mis on odavlendajale liiga kallis.
Kiire arengu tõttu aastaid kahjumis olnud Riia Lennujaam ja ka AirBaltic jõudsid mõlemad mullu kasumisse ja seda hoolimata kiirelt kerkinud kütusehindadest ning AirBalticu odavlennufirma strateegiast. Estonian Air teenis mullu seevastu priske kahjumi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele