• OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5000,00%5 842,91
  • DOW 300,00%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,82%8 268,9
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5000,00%5 842,91
  • DOW 300,00%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,82%8 268,9
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • 12.03.07, 15:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saarlased aitavad Soomes Tallinki laeva ehitada

Saarlased löövad kaasa märtsi lõpus Soomes valmiva kiire parvlaeva Star ehitamisel. Aprilli alguses ASi Tallink Grupi laevana Tallinna ja Helsingi vahet seilama hakkav Star on võimsaim laev, mis kunagi Eesti lipu all merd sõitnud.
Helsingis Aker Yards'i laevaehitustehases mullu jaanuaris ehitama hakatud ning peatselt valmiva 186 meetri pikkuse Stari mootorite võimsus on 48 000 kw, kirjutas Meie Maa.
AS Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul lööb saarlasi Stari ehitamisel kaasa päris palju. Tallinki Stari ehitusprojekti juhib Ellar Kõuts Vättalt Kailuka külast, kes oli ka Eesti uhkeimaks laevaks nimetatud Galaxy projektijuht.
Ellar Kõutsi enda sõnul kuuluvad “tähtsamate persoonide”, ehituse omanikupoolsete järelevalvajate hulka veel vanemmehaanik Avo Aavik Pihtlast; I mehaanik Ivo Andreas Kuressaarest; laeva külmutus-, ventilatsiooni- ja teiste süsteemide mehaanik, kuressaarlane Maido Jüristo; laeva intendant ehk reisijateteenistuse ülem Valmar Aavik Orissaarest.
“Saarlaste osakaal on Stari juures tõesti väga suur,” ütles Kõuts. “Meeskonna hulka hakkab kuulma teisigi saarlasi. Ka ehitajate seas on tuttavaid nägusid, Kuressaare poisse,” rääkis ta, lisades, et laeval hakkab tööle kaks meeskonda, kusjuures ka teise vahetuse esimene mehaanik on saarlane Jaanus Rohulaid.
Varem töötas Kõuts Tallinkis superintendandina – mehaanik-juhendajana – ning praegu tegutseb Tallinki esindajana Soomes uute laevade ehitusprojektide juhina.
Kuidas teised saarlased tema meeskonda sattusid? “Mina olen neid valinud,” lausus Kõuts. “Ja juba enne saadab firma oma inimesed ehitusjärelevalvet tegema, pärast aga jäävad nad laeva peale tööle.”

Seotud lood

Uudised
  • 12.04.07, 10:11
Tallink tellis uue ligi 3-miljardise kruiisilaeva
Tallink Grupp ning Aker Yards sõlmisid laevaehituslepingu uue suure kruiisilaeva ehitamiseks, mille hind on orienteeruvalt 180 miljonit eurot ehk 2,8 miljardit krooni.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 11:33
Dubai kinnisvaraturu mull ei lõhkenud, nagu ennustati
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele