Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt
Puust ütles Postimees Online’ile, et maanteeameti peadirektor sai Venemaalt kaks
faksi, mis näisid olevat Eestisse saadetud kirjade koopiad – kumbki ametlik kiri
pole Eesti ametkonnani aga veel jõudnud.
Tema sõnul räägitakse esimeses kirjas, et Venemaa eksperdid tegid 8. mail sillale ülevaatuse ja selle käigus ilmnesid teatud defektid, mistõttu soovitasid Venemaa eksperdid sillale piirangud määrata.
Viidatud kirjas öeldi, et ekspertide hinnangul peaks silla kandepiirang olema 13 tonni, autod ei tohiks sellel liikuda kiiremini kui 10 kilomeetrit tunnis ja distants sõidukite vahel peaks olema vähemalt 20 meetrit. Teises kirjas palutakse Eesti ametkonnal tarvitusele võtta samasugused piirangud.
Maanteeameti peadirektori asetäitja sõnul saab maanteeamet sillale piiranguid määrates lähtuda tehnilistest näitajatest ja Eesti uuringud väidavad, et sillal võivad sõita kuni 41 tonni kaaluvad sõidukid.
«Vene pool viitas ühepäevasele ülevaatusele, kuid visuaalse vaatluse alusel pole selliseid arvutusi teha võimalik. Lisaks said nad uurida vaid poolt silda,» selgitas Puust.
Puust lisas, et 2005. aastal tehtud põhjalikku uuringut ei soovi Eesti Venemaale saata, pigem sobiks kohtumine, kus mõlemad pooled saaks ühise laua taga enda tehtud uuringuid ja arvutusi tutvustada.