• OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,2
  • OMX Baltic0,34%291,28
  • OMX Riga0,34%875,46
  • OMX Tallinn0,28%1 827,28
  • OMX Vilnius0,52%1 140,51
  • S&P 500−0,5%6 040,53
  • DOW 30−0,75%44 544,66
  • Nasdaq −0,28%19 627,44
  • FTSE 1000,31%8 673,96
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,98
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,2
  • 22.05.07, 14:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa ehitab naftajuhtme ümber Valgevene

Venemaa valitsus otsustas anda naftaveoettevõttele Transneft loa ehitada naftajuhe Läänemere Primorski sadamani selle asemel, et ehitada toru läbi Valgevene.
Venemaa valitsus andis eile korralduse teise Balti torujuhtme (BTS-2) ehituse jaoks. Vene tööstuse ja energeetika ministeeriumi esindajad rõhutavad, et BTS-2 ehitamine ei tähenda naftajuhtme Družba (e.k. Sõprus) töö lõpetamist. Analüütikud on aga teisel arvamusel, kirjutas Kommersant.
Praegune Valgevenet läbiv naftajuhe Družba varustab Saksamaad, Poolat, Slovakkiat ja Tšehhit.
Venemaa peaminister Mihhail Fradkov on heaks kiitnud tööstuse ja energeetika ministeeriumi ettepanekud BTS-2 ehitamise kohta.
Tulevane naftajuhe, mis kulgeks marsruudil Unetša-Primorsk, toodaks 20 miljonit tonni naftat aastas. Samas on Transnefti esindajad öelnud, et ei välistata naftajuhtme võimsuse kasvu 75 miljoni tonnini. Naftajuhtme ehitamine võtab aega kuni poolteist aastat ja läheb maksma 2-2,5 miljardit dollarit (23-29 miljardit krooni).
Idee ehitada naftajuhe ümber Valgevene kerkis üles 2007. aasta algul, kui Venemaa ja Valgevene vahel oli tekkinud konflikt gaasi pärast ning mille tõttu keeras Venemaa läbi Valgevene kulgeva Družba kinni, sest Valgevene hakkas nõudma suuremat transiiditasu.
Venemaa tööstuse ja energeetika ministeeriumi esindajad kinnitasid eile, et BTS-2 ehitamine ei tähenda, et naftajuhtme Družba naftaga varustamine katkeks. "BTS-2 ehitamine on osa Venemaa energiastrateegiast, mille eesmärk on Baltimaade naftatoru võimsuse suurendamine. Praegu on Družba maht 74 miljonit tonni naftat aastas," teatas ministeerium.
Analüütikud siiski kahtlevad, kas Venemaa jätkab praeguse naftatoru varustamist, kui valmib BTS-2. Ainuüksi majanduslikust seisukohast ei ole Venemaal mõistlik käigus hoida kaht üksteist dubleerivat naftatoru.

Seotud lood

Uudised
  • 08.01.07, 13:20
Venemaa ja Valgevene naftatüli halvas tarned Poolasse ja Saksamaale
Vene toornafta tarned Poolasse ja Saksamaale on pärast Venemaa ja Valgevene vahelist vaidlust häiritud.
Uudised
  • 04.01.07, 09:28
Valgevene pigistab Vene naftatransiiti
Valgevene kehtestas endale kuuluva torujuhtmestiku kaudu transporditavale Venemaa naftale tollimaksu, mille suurus on 45 dollarit tonni kohta.
Uudised
  • 23.08.07, 10:12
Valgevene sai esmakordse krediidireitingu
Standard Poor's omistas Valgevenele esmakordselt krediidireitingu, milleks oli B+, vahendas Lenta.ru ajalehte Kommersant.
Uudised
  • 26.03.07, 19:03
Naftajuhtme leke Valgevenes reostab Daugava jõge
Valgevenes reede õhtul toimunud naftajuhtme avarii tagajärjel jõkke sattunud diislikütusest jõudis osa Daugava jõge mööda Lätisse.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 11:35
Ettevõtete territooriumid peidavad endas palju tuleohutusriske – kuidas neid maandada enne, kui käib päriselt „pauk“?
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele