• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,75
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,75
  • 05.06.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tavaline turundus hääbub

Möödunud esmaspäeval Tallinnas esinenud maailma tuntuim turundusteoreetik Philip Kotler ennustas, et turunduses kasvavad below-the-line- ehk väljapoole massimeediat suunatud tegevused. Väga oluliseks pidas ta suust suhu levivat informatsiooni ja kuulujututurundust, mille kasvu kiirendavad internet ja mobiiltelefonid.
Kotleri sõnul on kuulujututurunduse eesmärgiks köita avalikkuse tähelepanu millegi erilisega ja samas anda toote kohta informatsiooni. Kuulujututurundust kasutatakse üha teadlikumalt ja USAs on sellest saanud lausa uus elukutse.
Mõned firmad palkavad inimesed, et need tutvustaksid avalikes kohtades toodet, samas varjates oma seotust ettevõttega. Näiteks Sony Ericsson palkas näitlejad, kes kõndisid ringi ja palusid inimestel neist pilte teha. Procter & Gamble on kaasanud 200 000 teismelist, kellele firma saadab tasuta näidiseid. Kui toode on hea, siis räägivad teismelised sellest oma sõpradele edasi.
Kuulujututurunduse edu sõltub tootest ja sihtrühmast. "Kõige paremad kuulujututurundajad on naised," oli Kotler veendunud. Samuti räägivad noored toodetest rohkem kui vanemad.
Kotleri esinemist vaadanud Tallinna Külmhoone turundusdirektor Katre Kõvask arvas, et Eesti oludesse ei saa USAga üks-ühele paralleeli tõmmata. "Muidugi on agressiivset turundust palju, inimestel on tekkinud reklaami eitamine ja seetõttu tuleb leida uusi viise," nõustus ta. Tallinna Külmhoone turunduses on above-the-line- ehk massimeedias tehtav turundus tasakaalus tooteesitluste ja alternatiivsete võtetega. "Toidukaupade reklaamimisel kasutatakse ikka massimeediat. Kuna aga meediareklaam on kallis, siis on tootjad loomingulisemad ka kaupluste sisemeedia ärakasutamisel ning uudsete tooteesitlusviiside kasutuselevõtul," arvas Kõvask. Kuulujututurundust ta teadlikult kasutanud ei ole.
Hansapanga turundusdirektor Tiiu Tälli arvas, et traditsioonilise turunduse olulisus ei ole kadumas ning muud kanalid ja meetodid täiendavad seda. Tälli hinnangul on väikestele tarbijagruppidele mõeldud toodete turundamiseks suust suhu leviv teavitus väga hea, kuna loob väljavalituse ja isegi defitsiidi tunde. Hansapank on suust suhu turundamist rakendanud noortepanga NPNK, seeniorpakkumise ja personaalpanganduse turunduses. Suust suhu turundamine on tähtis ka üldise maine kujundamises, põhinedes kliendi teenindussituatsioonis saadud kogemusel, lisas Tälli.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele