Homme alustab rahvusvaheline audiitorfirma
Ernst Young põllumajandusministeeriumi tellimusel koostöös Maaülikooli ja
nõuandekeskuste ekspertidega uuringut, millist tulu on Eesti saanud SAPARDi
1,062 miljardi kroonisest programmist.
„SAPARDi programm oli Eesti põllumeestele esimeseks suuremaks proovikiviks Euroopa Liidu toetuste saamisel,” märkis Ernst Young Baltic ASi partner Hanno Lindpere. „Tänaseks on viimasest taotlemisvoorust möödas peaaegu 4 aastat, mis on piisav aeg, et hinnata sõltumatult toetuse tegelikke mõjusid ja öelda, mida saaks edaspidi paremini teha.”
Ernst Youngi juhtivkonsultant Tauno Olju sõnade kohaselt algab küsitlus homme, 15. juunil aastatel 2001-2003 taotlusi esitanute hulgas. „Vastused on konfidentsiaalsed, et tagada võimalikult tegelikkusele vastav tulemus,” märkis Tauno Olju. „Vastuseid kasutatakse vaid SAPARDi programmi mõjudele koondatud hinnangu andmisel. Järeldused selguvad sügisel, kogu protsessi eesmärgiks on muuta uusi põllumajandustoetusi vajadustele vastavamaks.”
SAPARDi programmi taotlemine toimus aastatel 2001-2003, programmi kaudu maksti lõpuks välja 1,062 miljardit krooni. „See nõudis esialgu omajagu peamurdmist, aga andis kokku 960-le abisaajale võimaluse teha vajalikud investeeringud,” ütles Tauno Olju. „Loodame küsitletavate abivalmidusele, kuna vaid selliselt saab mõjusid näha laiapõhjaliste andmete alusel ja aidata ühiselt kaasa toetuste korralduse paremaks muutmisel.”
Seotud lood
Rahvusvahelise konsultatsioonifirma Ernst
Young poolt üle 1000 maailma ärivaldkonna otsusetegija hulgas läbi viidud
iga-aastase uuringu kohaselt hindavad ettevõtjad Euroopat eelmise aastaga
võrreldes oluliselt vähem atraktiivseks, koos sellega on langenud ka Eesti
aktraktiivsus.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.