Arco Vara tegevjuhi Viljar Arakase sõnul ei
olnud ülemärkimine eraldi eesmärk, vaid pigem olid Arco Varale olulised just
kvaliteetsed investorid.
Pakkumise peakorraldaja SEB Enskilda ettevõtete rahanduse juht Henrik Igasta ütles, et Arco Vara ülemärkimine oli viimase aja väikseim Eestis. Igasta sõnul on viimasel ajal Baltimaade ja Põhjamaade fondidest kõvasti raha välja läinud ning on edasi liigutud uutele turgudele. "Samas turg pole ära vajunud. Näiteks Arco Vara puhul tuli juurde 10-15 nime, kes pole kunagi Eestisse investeerinud," ütles ta.
Ka Arakas möönis, et Skandinaavia ja Baltimaade fondid on mahtu kaotamas. Asemele tulevad Suurbritannia ja USA investorid.
Igasta sõnul ei oleks saanud Arco Vara aktsia kõrgemale ronida. "Antud sektoris oli hinnaperspektiiv teine. Kui turul oleks olnud 80 Olympicut, siis oleks ka Olympicu hind teine olnud," märkis Igasta.
Pakkumise korraldaja nentis, et kinnisvara turul on tihe konkurents. Näiteks viimase nelja nädalaga on turul läbi viidud seitse võrreldavat kinnisvarasektori pakkumist mahus 2,8 miljardit dollarit. Arco Vara tulemused oleksid võinud ehk parem olla, kui Arcoga poleks samal päeval turule tulnud Orco Property Group. Konkurendiks oli ka hiljuti IPO teinud SRV.
Eile lõppenud Arco Vara AS aktsiate esmase pakkumise kogunõudlus ületas tehingu baasmahu 2,1 korda, aktsia hinnaks kujunes 38 krooni.
Meediakontserni Ekspress Grupp aktsiate esmasel avalikul pakkumisel ületas kogunõudlus ligi kuus korda jaotatud aktsiate arvu. Olympic Casino institutsionaalsed investorid märkisid aktsiaemisiooni 7,5 korda ja jaeinvestorid kolm korda üle.
Seotud lood
Eile lõppenud Arco Vara AS aktsiate esmase
pakkumise kogunõudlus ületas tehingu baasmahu 2,1 korda, aktsia hinnaks kujunes
38 krooni, teatas börs.
Arco Vara asutajatega ligi 15 aastat koos
äri ajanud Saaremaa ettevõtja Vjatseslav Leedo ütles, et Arco IPO õnnestumine on
hea sõnum kogu piirkonna kinnisvaraturule.
Hansapanga aktsiaturgude osakonna juhataja
Lauri Lind ütles Postimees Online'ile, et Arco Vara esmaemissiooni tulemused
peegeldavad väga selgelt praegust olukorda turul, kus erilist optimismi ei
ole.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.