14.-16. juunini Berliinis toimunud
ülemaailme naiste tippkohtumine lõppes tõdemusega, et vaatamata mõningatele
edusammudele pole naiste mõjuvõim maailma majanduses ja poliitikas veel
kaugeltki nii suur, kui see olema peaks, kirjutas Äripäev.
Meessoost esinejatega Maailma Majandusfoorumi eeskujul ka naiste Davosiks kutsutud ülemaailmsele naiste tippkohtumisele kogunes Berliini ligi 1000 naist 95 riigist - ettevõtjaid, tippjuhte ja poliitikuid, et kogemusi vahetada, üksteist tundma õppida ja sidemeid luua.
Küsiti, kuidas suurendada naiste mõjuvõimu oluliste otsuste tegemisel.
"Ärge unustage: kelle käes on raha, selle käes on ka võim," rõhutas tippkohtumise ellukutsuja ja president Irene Natividad. Kuigi naised teevad maailmas ära kaks kolmandikku tööst, kuulub neile vaid 10 protsenti töötasust.
Naiste tulek juhtpositsioonidele on tema sõnul majanduslikult paratamatu: 50 protsenti maailma palgatöötajatest on naised, 40 protsenti väikefirmasid juhivad ja 80 protsenti ostuotsusi teevad naised.
Tippkohtumisel avaldatud statistika aga näitab, et võrdõiguslikkusest otsustamise tasandil ollakse üleilmselt veel kaugel. Maailma 200 suurima ettevõtte juhatustes on naisi 11,2 protsenti (4 protsenti rohkem kui kolm aastat tagasi).
Parimad on naiste võimalused USAs, Suurbritannias ja Hollandis. Naisi seevastu peaaegu polegi Jaapani suurfirmade juhtkondades. Kõige naistesõbralikum kontsern on supermarketipidaja Royal Ahold keskusega Hollandis, järgneb Norra Statoil. Täiesti naistevabad on aga selliste kontsernide juhatused nagu LG, Samsung, Toyota, Nissan Motor, Hyundai, Honda ja Mitsubishi.
"Euroopas ostab iga kolmanda auto naine, USAs iga teise. On hämmastav, kui vähe tähtsust omandatakse sellele tarbijagrupile juhtkonna tasandil," ütles Natividad.
Mitmed konverentsil osalenud meessoost tippjuhid tõdesid, et jaht andekatele naisjuhtidele on suurfirmades ammugi alanud ning et piire seavad siin endale tihtipeale naised ise.
McKinsey Company konsultantide esindajad tegid ettepaneku korraldada kvalifitseeritud naiste tööturule saamiseks revolutsioon.
Esiteks peavad firmad loobuma senistest jäikadest tööaja mudelitest. Teiseks on vaja korralikke lasteaedu, soovitavalt firma enda omi. Kolmandaks peavad ettevõtted senisest rohkem tegelema andekate naiste leidmise ja arendamisega.
McKinsey on seadnud eesmärgiks tõsta naiste osakaalu oma firmas 30 protsendini, sest erisoolised meeskonnad töötavad tunduvalt efektiivsemalt.
Seotud lood
Euroopa tunnustas Berliinis eile lõppenud
Ülemaailmsel Naiste Tippkohtumisel oma nutikaid naisi, kes oma leiutistega on
suutnud elu paremaks muuta.
Uuring soovitab, et naised, kes soovivad
meestest rohkem teenida, peaksid kolima lähimasse Ameerika Ühendriikide
metropoli.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.