• OMX Baltic−0,52%300,8
  • OMX Riga−0,76%871,87
  • OMX Tallinn−0,46%1 904,17
  • OMX Vilnius−0,53%1 174,55
  • S&P 5000,01%5 956,06
  • DOW 30−0,43%43 433,12
  • Nasdaq 0,26%19 075,26
  • FTSE 1000,72%8 731,46
  • Nikkei 225−0,05%38 124,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,95
  • OMX Baltic−0,52%300,8
  • OMX Riga−0,76%871,87
  • OMX Tallinn−0,46%1 904,17
  • OMX Vilnius−0,53%1 174,55
  • S&P 5000,01%5 956,06
  • DOW 30−0,43%43 433,12
  • Nasdaq 0,26%19 075,26
  • FTSE 1000,72%8 731,46
  • Nikkei 225−0,05%38 124,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,95
  • 20.06.07, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault teeb esimese linnamaasturi

Prantsuse autotootja Renault’ 2006. aasta Pariisi Autonäitusel avalikustatud ideeauto Koleos läheb tootmisse.
Pariisis esmakordselt näidatud auto andis ettekujutuse Renault’ 2008. aasta esimeses pooles turule jõudvast 4x4 mudelist. Automeedia varem avalikustamata pildid kinnitavad prantslaste üldise 4WD mudelite turu järgimist sportlikkust rõhutavate joonte näol, samas säilitades ruumikuse ja mugavuse.
Auto dünaamiline kujundus on valminud autotootja disainerite ja Renault Samsung Motorsi Korea disainikeskuse koostöös. Auto katust hakkavad katma klaaspaneelid ning katusele on lisatud alumiiniumist reelingud. Auto üldise kumerusega on kooskõlas ka rattakoopad, mis juba tehasest peaks mahutama 19-tollised kergmetallveljed. Lisaks suurtele ratastele on maastikusõidule kohandatud ka kõrgus maapinnast, võimaldades ületada kuni 200mm kõrguseid takistusi.
Võimaldamaks nii teel kui teelt kõrval maksimaalset mugavust, on Koleos ehitatud Renault ja Nissani koostöös valminud uuele alusraamile. Samuti kasutatakse mudelil ühistööna arendatud 2.0 dCi mootorit, millest kantakse jõud edasi kuuekäigulise manuaalkäigukasti kaudu.
Olenevalt sõidu olemusest pakutakse mitmesuguseid abimehi juhile. Igapäevasõiduks on tavapärased ABS, hädapidurdusabi ning ESP, samas maastikusõidule laskumiskontroll HDC (Hill Down Control) ja tõusult startimise abi HSA (Hill Start Assist).

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele