Neljandat päeva börsil olnud Arco Vara
aktsia hind käis täna korraks allpool 36 krooni taset ehkki väärtpaberi
sulgumishinnaks kujunes 36,30 krooni ehk 2,11 protsenti eilsest sulgumishinnast
odavam. Aktsia käibeks kujunes tagasihoidlikud 1,8 miljonit krooni.
Järjest enam süveneb arvamus, et Arco Vara avaliku esmaemissiooni näol võib olla tegemist ühe kehvema IPOga Eesti väärtpaberituru ajaloos. Nelja päevaga on emissioonis osalejad kaotanud 4,5 protsenti ehk 1,7 krooni aktsia kohta ning need sajad väikeinvestorid, kes soetasid IPOst 750 Arco Vara aktsiat ja maksid nende eest pea 28500 krooni, on kaotanud sellest juba 1275 krooni.
Seni väikeinvestorite jaoks enim pettumust valmistanud Tallinki aktsia hind oli neljanda kauplemispäeva õhtuks kaotanud 0,8 protsenti. Tallinki kasuks räägib ka asjaolu, et emissiooni märkis erakordselt suur arv aktsionäre. Neid oli tervelt seitseteist tuhat. Arco Vara aktsiate märkijate arv oli kümme korda väiksem ning tehinguid vaadates tundub, et müüjateks on peamiselt just väikeinvestorid; tegelikult ilmselt pigem väikespekulandid, kes lootsid aktsia hinna tõusule, kauplemise esimestel päevadel.
Juba teist järjestikust päeva oli ekstreemseima hinnaliikumisega Viisnurga aktsia, mille hind kerkis 0,69 protsendi võrra 91,22 kroonini. Ekstreemseks tegi väärtpaberi kauplemispäeva kaks esimest tehingut hinnaga 103,11 krooni, mis oli eilsest sulgemishinnast 14 protsenti kõrgem. Ühe tehingu suuruseks oli 60, teise omaks aga vaid kolm aktsiat. Seejärel kukkus aktsia hind kiiresti alla. Väärtpaberi käive oli 0,9 miljonit krooni. Meenutame, et eile kerkis Viisnurga aktsia hind tänu müügipoole puudumisele märkimisväärse osa jooksul päevast 15 protsenti.
Autor: 1706-aripaev
Seotud lood
Kinnisvaraärimees Paul Oberschneider rääkis
tänasel Ober-Hausi müüki tutvustaval pressikonverentsil, et ilmselt ei läinud
konkurent Arco Vara börsiletulek kuigi hästi, kuna firma tegevusest on raske aru
saada.
Pindi Kinnisvara juht Peep Sooman leiab, et
Arco Vara oli börsile tuleku ajal investoritega suheldes liiga metoodiline.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.