Ajakirjade Kirjastuse korporatiivkirjastuse juhi Tarvo Sarmeti arvates tasub kliendilehte aega ja raha investeerida.
"Inglismaal tehtud uuringu andmeil loetakse hinnapakkumist postkasti juures 30 sekundit. Seevastu kliendilehte hoiab inimene käes keskmiselt 30 minutit. Ükski teine reklaamiviis ei saa nii sügavat tähelepanu!" oli Sarmet veendunud.
Seetõttu on kliendilehe kaudu hea lojaalsust tõsta. Sarmet hindab sisuga kliendiajakirjade turu mahuks Eestis 40 miljonit krooni aastas. Samas ei ole mitte kõik kliendilehed koostatud kliendi huve arvestades.
"Kliendilehes ei piisa sellest, et kirjutada, miks firma uue toote tegi. Läheneda tuleks ajakirjanduslikult - kirjutada tekstid kõrvaltvaataja pilguga ja arusaadavalt," selgitas Sarmet. Kui ettevõtte töötajad kirjutavad ise, siis on oht, et kirjutatakse tootekeskselt. Sel juhul tuleks tekst kindlasti toimetada kliendi huvist lähtuvaks ja kergesti loetavaks ning asendada erialased väljendid arusaadavatega.
Paarituhandelise tiraažiga alla 30-leheküljelise kliendilehe tegemine läheb tema kogemust mööda maksma 150 000 krooni. Kuni poole kliendilehe maksumusest moodustavad tekstide koostamise, toimetamise, kujunduse ja fotodega seonduvad kulud.
Suuremate tiraažide korral kasvab loomulikult trüki- ja postituskulude osakaal. Sarmet soovitab kliendilehte tingimata paberil välja anda, kuna isegi aktiivsetest internetikasutajatest
eelistab 66% lugeda pikemaid artikleid paberilt.
Tallink annab püsiklientidele suunatud Club One kliendilehte välja neli korda aastas. Kliendileht saadetakse koju sadadele tuhandetele inimestele Eestis, Soomes ja Rootsis, rääkis Tallink Grupi müügi- ja marketingijuht Peter Roose. Sisu valmimise eest vastutab turundusosakond, tekstid kirjutavad ja toimetavad kontserni kuuluva reklaamibüroo töötajad. Ka fotograafid on kontsernil endal.
"Club One tutvustab meie teenuseid ja tooteid, samuti pakkumisi ning koostööprojekte teiste partnerfirmadega. Ja kuna me müüme laevareisi kõrval ka sihtkohti, siis on kliendileht segu toodetest ja uudistest sihtkohtade kohta," lisas Roose.
Erinevalt enamikest kliendilehtedest ilmus Tallinna Vee kliendileht tavalisel ajalehepaberil. "Leht ei läikinud, sest nii oli keskkonnasõbralikum," põhjendas firma avalike suhete juht Reigo Marosov.
Tänavu loobus firma kliendilehest. "Tagasiside näitas, et tegemist ei olnud efektiivse kommunikatsioonikanaliga," nentis Marosov.
Kaks korda aastas ilmunud Veelehe tiraaž oli ligi 120 000 eksemplari ja sellele kulus aastas pisut üle 200 000 krooni. Nüüd trükitakse olulisemad sõnumid klientidele arvete tagakülgedele, plaanis on ka Tallinnas ilmuvate ajakirjandusväljaannete vahele infolehti panna.
Seotud lood
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.