Kuidas jõutakse uute asjade
väljamõtlemiseni? Massachusettsi Tehnoloogiainstituudis toimunud leiutajate
ümarlaual toodi välja kolm olulisemat innovatsiooni eeldust.
1. Uute lahenduste väljapakkumine peab olema keskkonnas igati soodustatud. Iisraeli leiutajad toovad näiteks Iisraeli sõjaväe, mis on üks tugevamaid ja kaasaegsemaid kogu maailmas – seal õpetatakse sõduritele esimesest päevast alates improviseerimisoskust.
2. Rahulolematus käesoleva olukorraga. Rahulolematus on edasiviiv jõud, kui inimene on ennast juba üsna mugavalt sisse seadnud ning oma eluga väga rahul, pole tal põhjust oma elu parandamiseks uusi vahendeid leiutada.
3. Võime ühendada kaks või enam olemasolevat toodet või teenust, luues nii uue toote või teenuse. Ühendades telefoni ja mp3-mängija, saame iPhone'i. Ühendades veekeskuse ja hotelli, saame üha populaarsemaks muutuvad spa-hotellid. Ja nii edasi.
Heade mõtete peale tulemiseks ei pea sugugi omama teaduskraadi tehnoloogia või majanduse vallas, kirjutas Businessweek. Hiljuti Kreekas läbiviidud uurimus näitas, et puudus peaaegu igasugune seos ettevõtjate tegevusala ning nende ülikoolis õpitud erialade vahel. Sellest järeldati, et ülikoolis omandatud teadmisi ärimaailmas rakendada on üsna raske.
Veel enam – tundub, et väga hästi võib hakkama saada ka ilma igasuguse kõrghariduseta. Californias toimunud ettevõtjate kokkusaamisel esitles 13-aastane poiss omaleiutatud kaardimängu, mille eesmärgiks oli kaasõpilastele keemia vastuvõetavaks ja lõbusaks muutmine. Juba enne toote lõplikku valmimist oli ta saanud 450 tellimust. Kui sul on tõesti hea idee ning sa suudad sellest ka hea äriprojekti luua, ei küsi keegi su tunnistust või diplomit näha.
Muidugi ei leidu lihtsat ja ühest edu valemit. Selge on aga see, et üritamisest loobumine õnnestumiseni kunagi ei vii. Mida rohkem sa ise endasse ja oma ideedesse usud, seda rohkem usuvad neisse ka teised.
Seotud lood
Lugejad eelistasid sel nädalal kõige rohkem
järgmisi lugusid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.