Üks firmadest, kes juba kümme aastat oma turunduses valdavalt allahindluskampaaniaid kasutab, on K-Arvutisalong.
"See on üks oluline osa meie ärikontseptsioonist," teatas firma marketingiosakonna juht Taavi Raidma.
Igas kuus korraldatavad allahindlused on edukalt aidanud müüki suurendada. "Lepime tarnijatega kokku tooted, mida soodsalt müüa saame. Nende abil on meil võimalik teha lisamüüki ja nii müüme ka tavahinnaga tooteid," selgitas Raidma.
Kampaaniatel on alati kindel läbimüügi eesmärk, mida toimumise käigus mõõdetakse ja lõppedes tehakse analüüs järgnevate kampaaniate planeerimiseks. Kõige paremini töötab reklaamimisel trükimeedia, kuna tooted on üsna spetsiifilised ja täpsustavaid andmeid on paberilt kõige lihtsam lugeda. "Oleme kasutanud ka tele-, raadio- ja internetireklaami," lisas Raidma.
Eesti Ekspressi kriitkülgede püsikunded on allahindluskampaaniate reklaamimisel mööblikaubamajad Sotka ja Asko.
"Suured allahindlused on meil jaanuari- ja juulikuus ning need kestavad terve kuu," selgitas kaubamajasid juhtiva Indoor Groupi tegevdirektor Niko Romanainen. Kuna mudelid vahetuvad, siis on allahindluste käigus hea vanad tooted ja näidised maha müüa.
Väiksemad kampaaniad, nagu Must müük või Diivanipäevad, kestavad vaid nädalavahetuse või maksimaalselt nädala. "Kliendile peab kogu aeg kampaaniaid ja pakkumisi tegema ning näitama, mis meil uut on," põhjendas Romanainen ning kinnitas, et kampaaniad tasuvad end ära.
Ka Viasat on viimastel aastatel paar-kolm sooduskampaaniat aastas teinud.
"Allahindlused on hea viis saada potentsiaalsete klientide tähelepanu ning kasvatada müüki," põhjendas Viasati müügijuht Jüri Meeksa. Sooduskampaania raames saab lisaks hinnasõnumile viia võimaliku kliendini ka infot muude eeliste kohta. "Näiteks juhime hinna kõrval tähelepanu mõne paketi huvitavale telekanalile või rõhutame tehnoloogilisi eeliseid - näiteks sada protsenti Eesti territooriumist katvat levi," peab Meeksa tähtsaks.
Digitelevisiooni reklaamimisel on olulisemaks kanaliks telereklaam, kuid firma kasutab ka trüki- ja välireklaami. Eesmärgi täitmist mõõdetakse Viasatis läbimüügist. Kuna Viasat on osa börsiettevõttest, ei avaldanud Meeksa müügiprognoose ega turunduskulude suurust.
Pidevad allahindlused on kiirele käibele ja agressiivsele jaemüügile iseloomulik käitumine. Firmad, kes on ennast positsioneerinud ühel või teisel moel hästi kättesaadavaks ja madala künnisega laiatarbekaupade müüjaks, teevad seda alati ja igal pool. See on igati normaalne käitumine ning ilmselt jääb alati toimima. Kui vaadata laiemalt, siis on see omane ka telekommunikatsioonifirmadele ja supermarketitele. Põhimõte on välja käia nö majakas, mis püüab inimesi ja mille tulemusena saab talle midagi maha müüa.
Kaupmehed ei tee kohe päris kindlasti endale sellise käitumisega liiga. See on osa strateegiast. Kindlasti ei käitu nii eksklusiivsed jaemüüjad. Kui Ferrari esindaja oma autosid pidevalt sapaka hinnaga müüks, ei oleks see enam usutav ja mark devalveeruks.
Seotud lood
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.