Käesoleva aasta lõpus ning tuleva aasta
algul on Euroopa teedele lisandumas Mitsubishi Lancer Evo X ja täiesti uue
välimuse saanud Subaru Impreza WRX STi uued mudelid, teatas Automedia.
Esimesed Subaru Impreza viieukselised mudelid peaksid automüüjateni jõudma juba suve lõpul, STi mudeli debüüdiks peetakse aga oktoobris toimuvat Tokyo auto- ja tehnikanäitust. Sellega seoses tuleb leppida tavaversiooniga kuni 2008 aasta alguseni, kuniks Subaru lipulaev turule jõuab.
STi jõuallikaks on 2,5liitrine järeleaidatud boksermootor, millest turboülelaadimisega saadakse üle 300 hj ning väändemomenti ligi 400 Nm.
Jõudu aitab üle kanda senine kuuekäiguline manuaalkast, firma Aisin nime kandva automatiseeritud manuaalkäigukasti lisandumist arvatakse 2009. aastaks, kui värske mudel esimese uuenduskuuri peaks läbima. See tagab STi võime konkureerida Mitsubishi uue Evo X'ga, millel juba kevadisel debüüdil on roolitagused käiguvalitsad.
Tipp-Imprezale pakutakse lisana veel ainulaadseid disainelemente nagu spetsiaalne kapott, iluvõre ning suurte õhuvõtuavadega laiem esistange.
Suured rattakoopad on loodud mahutama 18tolliseid velgi, nende varjust jääb paistma praeguste STi mudelite Brembo pidurisüsteem. Nelikveosüsteemis võib oodata mõningaid muutusi tänasega võrreldes ning samuti on insenerid parandanud auto juhitavust tänu tagumise vedrustuse topeltõõtsharkseadistusele. STi sisemusest leiab tavamudelist kõrgemale koostekvaliteedile lisaks korralikku külgtuge pakkuvad sportistmed.
Euroopa karmidest saastenormidest tingitult aga ei hakata pakkuma Subaru Impreza WRX mudelit mõningates riikides.
Jaapani teine suurepärase võimekusega auto, mis samuti Tokyos avalikustatakse, on Lancer Evo X. Järgmise aasta algusesse plaanitud Euroopa autosalongidesse ilmumine toob juba endaga kaasa uhiuue kahepedaalilise tavapärase sidurita seadistuse ning samuti harjumuspärase viiekäigulise manuaalkasti. Euroopa juhtkond eeldab tohutut, 80%-list Evo mudelite varustamist roolitaguste käiguvalitsatega, mis opereerivad kolmes režiimis. Kuigi juhtidel säilib alati manuaalne kontroll, saab valida normaal-, sport- ning supersportseadistuse vahel. Viimane on disainitud võistlussõiduks ning võimaldab vahetada käike mootoripöörete ulatumisel juba nn. punasele alale.
Standarne Evo X mudel saab olema praegusest IX mudelipõlvkonnast kallim, ulatudes üle 42000 euro tavapärase 300 hj puhul.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.