SEB Eesti Ühispanga analüütiku Hardo Pajula
sõnul on aegamööda kasvavad laenuintressid viimastel aastatel kõrgkonjunktuuris
ringituhisenud ettevõtjaid pannud aegamisi sobiva maandumisraja järele kiikama.
"Lennumasina juhtimisel pannakse aga teadupärast just maandumisel piloodi oskused kõige tõsisemale proovile, ja kuigi lõpuks jõuavad kõik õhusõidukid ühel või teisel viisil maa peale tagasi, ei maandu kaugeltki kõik neist alati mahedalt. Nii pakub kiiresti lähenev maapind ka laineri „Eesti majandus“ pardal turvarihmad kinnitanud reisijatele võimaluse inimelu hapruse üle meelisklemiseks," kirjutas Pajula Delfi.ee-s.
"Tegelikult on viimane võrdlus üsna ekslik. Ühe ja sama lennuki pardal asume me vaid üsna tinglikult. „Majandus“, olgu see siis Eesti, Läti või Soome oma, on vaid üks järjekordne abstraktne kategooria, mis tõuseb ja maandub vaid meie mõttemängudes," märkis Pajula ning täpsustas, et reaalses elus maandub igaüks meist omaette ja Eesti majanduse maandumine kujutab endast vaid tuhandete üksikute maandumiste statistilist koondpilti. "Kui sajast kassist maandub 51 käppadele (s.o siis mahedalt) ja 49 seljale (mürtsuga), siis võiks seda kirjeldav statistik väita, et kassimajandus maandus kõvale kräunumisele vaatamata lõpuks siiski mahedalt," lisas ta.