Eesti tarbijad osalevad jaekettide poolt pakutavates lojaalsusprogrammides meelsasti ja Eestis on iga teisel tarbijal vähemalt üks kliendikaart, selgus hiljutisest AC Nielseni poolt läbi viidud uuringust.
Kliendikaarte on mitmesuguseid. Ühed annavad allahindlusi, teistega saab koguda punkte ja kolmandatega osta soodsalt teatud tooteid.
Eesti levinuim kaart on Säästukaart, mida on väljastatud üle 335 000. ETK kauplustes üle Eesti kehtiv kaart võeti kasutusele 1999. aasta lõpus ja programmi juurutamine läks maksma kuus miljonit krooni, rääkis ETK administratsioonidirektor Ahti Kuuseväli. Säästukaardiga saab klient kolm protsenti allahindlust, mis ostuboonusena kaks korda aastas välja makstakse. Kuuseväli on veendunud, et kliendikaart ära tasub. "Missuguste kaupluste kasuks klient oma valiku teeb, sõltub kogu teenuste kompleksist, mille üks osa on kaart," ütles ta.
Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektori Enn Pareli hinnangul on laia sortimendiga kauplustel spetsialiseerunud poodide ees selge eelis, kuna klient saab ühe katuse alt kliendikaardiga soodustusi eri kaupadelt ja see motiveerib kaarti soetama. "Teame küsitluste põhjal, et paljude klientide jaoks on just Partnerkaardiga saadav viieprotsendine allahindlus tõsine ajend, miks oma ostud just meil sooritada," lisas Parel. Kaubamaja ja Selveri püsikliendiprogramme ühendava Partnerkaardi kasutajaid on üle 250 000. Programmi eelarve ulatub aastas mitmete miljonite kroonideni, sisaldades nii kaarditoorikuid, süsteemi halduskulusid, klienditeenindajate palkasid, püsikliendiajakirja ja paju muud.
Parel soovitab kliendikaarti luues läbi mõelda, kuidas kaart toimib, kas andmeid kogutakse ja kuidas seda turunduses kasutatakse. "Ka üksikul poel on mõttekas kaarte välja anda, kui see kliente juurde toob, aitab kaubavarusid paremini planeerida või muul viisil tulusid suurendab," arvas ta.
Reisibüroo Estravel on oma püsiklientidele suunatud Kuldkaardi rajanud arvukale partnerite võrgustikule toetudes. Hetkel saab Kuldkaardiga soodustusi 160 partnerfirmast, lisaks saadab Estravel iganädalasi eripakkumisi meili teel. "Multifunktsionaalsus on tähtis. Mida rohkem väärtusi kaardiga kaasneb, seda mugavam," ütles Estraveli lojaalsusprogrammi juht Katrin Puusepp. Estraveli mullu tehtud kliendiküsitlus näitas, et enim väärtustavad kliendikaardi omanikud reisiteenuste soodustusi, aga ka soodustusi partnerfirmades.
Statoil on lojaalsusprogrammi üles ehitanud tarbitud kütuse mahule, seetõttu ei näe firma kontseptsioonijuht Kai Realo suurt probleemi selles, et ka konkurentidel on kliendikaardid. "Kliendikaart iseenesest ei muuda klienti lojaalseks, küll aga annab talle võimaluse saada eristuvat kohtlemist. Lojaalsust kasvatame kvaliteetsete kütuste, laia tootevaliku ning hea teenindusega," teatas Realo. Hetkel kasutab Statoil Extra kaarti üle
100 000 erakliendi ja firmakaarti ligi 60 000 kasutajat.
Seotud lood
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.