Esimesel poolaastal kasutas Eesti
majutusettevõtete teenuseid ligi 14 000 välisturisti vähem kui aasta tagasi
samal ajal, teatas statistikaamet.
Välisturistide arv vähenes nii Põhja-, Lääne- kui ka Lõuna-Eestis. Läinud aasta esimese poolaastaga võrreldes kasutasid majutusettevõtete teenuseid vähem Eesti turismi olulistest partnerriikidest Soomest, Rootsist ja Saksamaalt saabunud turistid.
Samas peatus majutusettevõtetes enam Poola, Norra, Leedu ja Läti turiste. Enim on Põhjamaade turistidele orienteeritud Põhja-Eesti majutusettevõtted, pool sealsetest turistidest saabus Soomest, Norrast ja Rootsist. Esimesel poolaastal peatus majutusettevõtetes üle miljoni turisti, neist 59% olid välisturistid.
Elavamalt kui mullu kasutasid majutusettevõtete teenuseid Eesti elanikud. Eelmise aasta esimese poolaastaga võrreldes peatus majutusettevõtetes ligi 58 000 siseturisti enam. Kolmandik siseturistidest peatus Lõuna-Eesti, 27% Lääne-Eesti ja 26% Põhja-Eesti majutusettevõtetes.
Juunis peatus Eesti majutusettevõtetes 252 000 turisti. Siseturiste majutati 16% enam ja välisturiste 9% vähem kui juunis aasta tagasi. Külastajatele oli avatud 873 majutusettevõtet 17 700 toa ja 39 300 voodikohaga. Täidetud oli 50% tubadest. Ööpäev maksis majutusettevõttes keskmiselt 508 krooni. Kõige kallim oli ööbimine Tallinnas (673 krooni).
Seotud lood
Tallinki hotelliketi juhi ja endise
rahandusministri Aivar Sõerdi sõnul oli majutusettevõtetes välisturistide arvu
langemine oodatav. Sügis ning uus aasta peaksid tulema tema sõnul
keerulised.
Pühajärve Puhkekodu juhatuse esimees Jaak
Raudsepp ütles statistikaameti tänast teadet langenud välisturistide arvust
kommenteerides, et nende tegevusele ei ole langus eriti mõjunud.
Sokos Hotel Viru turundusjuht Maris Mosona
märkis, et ööbimiste arv püsib Viru hotellis eelmise aasta tasemel. Mosona peab
Eesti turistidele ahvatlevamaks muutmisel oluliseks just Eesti identiteeti.
Pärnu suurematele hotellidele algas
tänavune suvi halbade ilmade tõttu külastajatevaesemalt kui eelmine, peamine
klient on endiselt Soomest.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.