Kolm aastat tagasi Eesti turule tulnud odavlennufirma easyJet saab Eestis hakkama 800 000kroonise turunduseelarvega. Ettevõtte põhimõte on, et kasutatakse alternatiivseid kanaleid ja meediapindu üldse ei osteta. Vaid uute liinide avamisel korraldatakse kampaaniaid.
Turunduseelarve planeeritakse, arvestades lendude täituvust, konkurentsi, meediahindu ja seda, kui kaua on turul oldud.
Mida kauem lennuliin avatud on olnud, seda enam loodab easyJet sellele, et info levib suust suhu ja reklaamima ei peagi.
Kuna Eesti liinide täituvus on väga hea - üle 90% -, firma reklaamidele raha ei kuluta.
Easyjeti turundus koosneb PRist, bartertehingutest ja hinnakampaaniatest. Suurim osa eelarvest kulubki siinse PR-partneri Hamburg & Partnerid tasuks ja väike osa tootmiskuludeks, näiteks bännerite tootmiseks.
"Õnneks on lennundus atraktiivne valdkond - kõik inimesed tahavad ju lennata! Seetõttu on firmad bartertehingutest ka huvitatud, kuna nii saab pakkuda lisaväärtust oma klientidele," selgitas möödunud nädalal Eestit külastanud easyJeti turundusjuht Verena Keimer.
Kuna üle 90% lendudest müüb firma interneti kaudu, kasutab easyJet aktiivselt ka elektroonilisi kanaleid. Näiteks on firmal Eestis 5000 registreeritud kasutajat, kellele kord kuus meili teel pakkumisi saadetakse.
Ka ehitusfirmade avalikule silmale suunatud reklaam piirdub tellingutele paigutatud plagudega.
Eston Ehituse tegevjuht Eero Rändla tunnistas, et firmal turunduseelarvet ei ole. "Parim reklaam on tellija poolt heameelega vastu võetud objekt. See info levib kui kulutuli," on ta veendunud.
"Küll on turunduse rida iga ehitusobjekti eelarves, mille eest tellitakse reklaamplakatid, et oma nimi uutel objektidel nähtavaks teha," täpsustas Rändla.
Praktiliselt igal alal on võimalik saada hakkama ilma reklaamita. Pikka aega oli rõivatootja Zara üks nendest ettevõtetest, kes teatas, et lisaks asukohale mitte mingit reklaami ei vaja. Samuti ei ole näiteks Body Shop eriti reklaami teinud, olles samas väga edukas. Selliseid näiteid on veelgi.
Ilma reklaamita hakkamasaamine on ettevõtte strateegia põhine otsus. Tegevusvaldkonnast see ei sõltu.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.