Portaali Dv.ee kätte sattunud Vene tolli
mustas nimekirjas on 29 Eesti firmat, nädala lõpuks lisandub sinna veel 70 Eesti
vedajat.
Tundmatuks jääda soovinud ametniku sõnul võib must nimekiri pikeneda nädala lõpuks veel 70 Eesti vedaja võrra. Praegu loetakse piiril tõsisteks rikkumisteks ka pisikesi apse.
"Kui Eesti vedajad räägivad kõike ausalt, siis ongi nad kohe seotud kuriteoga," põhjendas ajakirjanikule ühe suure transiidifirma juht, kuidas musta nimekirja satutakse.
Ettevõtjate hinnangul kannavad nad ülepääsu oodates tõsist materiaalset kahju. Kui varem maksis koorma viimine Tallinnast Moskvasse 32 000 rubla, siis nädala jooksul on taks tõusnud 50 000 rublani. "Kadunud on konkreetsed kaubagrupid," ütles musta nimekirja kantud Viva Trans OÜ direktor Viktor Gontšarov.
Näiteks, kui autojuht keeldub 500 rubla maksmisest TIR-dokumendi eest, kus on kirjas kauba koosseis, selle lähetaja, saaja ning marsruut, seisab ta ööpäeva väljaspool järjekorda. Keegi ei varja, et Vene tolliametnkud on saanud suulise käsu lasta üle riigipiiri kuni 40 veoautot ööpäevas.
Samas teenivad tolliametnikud autode piiril läbivaatamise pealt. Ametlikult maksab läbivaatus 16 000 rubla ja selle tasumise kohta väljastatakse tšekk. Mitteametlik kontroll maksab 12 000 rubla.
Eesti-Vene piiri ületamine võtab nüüd 5-6 tundi, millele lisandub järjekorras seistud aeg. Vedajate hinnangul on piiril kaotsi minev aeg kaks korda pikenenud. Käive on langenud 20%, kuna kliendid ütlevad tellimusi üles.
"Valvega vedu Moskvani maksab 600 dollarit, suuremad kaubasaadetised viiakse praegu Sillamäe sadama kaudu Soome," rääkis Viktor Peškov, samuti musta nimekirja kantud ASist Solidago. Raskekaaluline transiit kulgeb tema sõnul läbi Läti ja Leedu.
Varem ületas Eesti-Vene piiri 250 veoautot ööpäevas, praegu kuni 40. Rahvusvaheliste kaubaveoeeskirjade kohaselt võib koormat piiril kontrollida kolm tundi. See omakorda tähendab, et üle piiri pääseb 24 veoautot ööpäevas, arutles Peškov. "Peame uksed kinni panema, sest meie kulud ületavad tulusid," lisas Peškov.
Seotud lood
Kümned Venemaa regioonid jätsid
kohaliku miinimumpalga kehtestamata, ehkki sotsiaalosakondade eelarved ägavad,
kurtis ajaleht Kommersant.
Allante Transport ASi juht Ants Lampe
ütles, et Vene toll on ka varem musti nimekirju pidanud ja lahenduse toob
tüdimus.
Venelased legaliseerisid 1. märtsist 1.
augustini 2,9 miljardi rubla ulatuses sissetulekuid, patukahetsuskampaaniat
võimaldas maksuamnestia.
Pärnus asuva transpordifirma Autobaas OÜ
tegevdirektor Reimo Rändla ütles, et loodab Vene tolli mustast nimekirjast
pääseda.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.