• OMX Baltic−1,7%293,99
  • OMX Riga−0,31%877,93
  • OMX Tallinn−0,7%1 879,84
  • OMX Vilnius−2,07%1 135,05
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,72%8 807,44
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,94
  • OMX Baltic−1,7%293,99
  • OMX Riga−0,31%877,93
  • OMX Tallinn−0,7%1 879,84
  • OMX Vilnius−2,07%1 135,05
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,72%8 807,44
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,94
  • 10.09.07, 17:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: transpordis ei ole vaja ehitada Hiina müüre

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsil ja Euroopa Komisjoni transpordivolinik Jacques Barrot'l oli pressikonverentsil hea meel, et peetud sai äärmiselt töine kohtumine. Ka jõuti tõdemusele, et transpordis on Hiina müüride ehitamine kulukas.
"Olulisim arutatud küsimus oli kindlasti Euroopa Liidu ja Venemaa vaheline transiidialane dialoog. Iseenesest mõistetavalt on Eestil mitmeid muresid, mis ei ole vaid Eesti individuaalseid mured, näiteks kuidas saavutada transpordi ühendus kolmandate riikidega. Nõupidamisel ei räägitud mingite tulekahjude kustutamisest, et ajutiselt lühendada idapiiril veokite piiriületusjärjekordi. Võiks tekkida pikemaajalisem lahend," ütles Parts pressikonverentsil.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Jacques Barrot on Eesti murega idapiiril hästi kursis. Tema sõnul on loodud vastavad töögrupid, mis probleemiga tegelevad. "Käib strateegiline dialoog, oleme pannud paika töögrupi, mis töötab selle kallal, kuidas veokid piire ületavad. Esimesed tulemused on olemas. Oluline on koolitada Vene tollitöötajaid, lihtsustada protseduure ja ehitada välja piiriületuse infrastruktuure Vene poolel. Hetkel on olukord kahetsusväärne ja ei aita kaasa ELi kaubanduse arendamisele Venemaaga," ütles Barrot.
Partsi hinnangul on küsimus reaalsetes rakendustes, sest Barrot ja Vene transpordiminister Igor Levitini töörühmad on jõudnud esimese vahetulemuseni. "On selge, et see nõuab mõlemapoolset tahet, investeeringuid ja pingutusi. Me leiame lahenduse," oli Parts kindel.
"Ei taha probleemi politiseerida, kuid see on ELi, Venemaa ja kõikide huvi. On vaja saavutada mõistmine, et ei ole transpordi teemal vaja ehitada Hiina müüre, mis raiskab meie kõigi raha ja aega," lisas Parts.
"On kõigi huvides et dialoog areneks ELis ühel häälel. Kui venelased soovivad läheneda Lääne majandusele, peab järgima reegleid ja see on ka nende huvides. Venemaa soovib, et üleeuroopalised võrgustikud pikeneksid Venemaale. EL on plaaniga nõus, kuid kõigepealt peab Venemaa aru saama, et kõik käib reeglite kohaselt, eriti piiriületust puudutav," lisas Barrot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele