Majandusminister Juhan Parts kinnitas
Äripäevale, et illusioone luua ei ole mõtet ning tegelikkuses oli juba ammu
teada, milline on Venemaa plaan transiidi teemal Eestis ja Lätis.
"Selle üle, kas tegemist on Kremli kättemaksuaktsiooniga, võime ainult spekuleerida, kuid selge on see, et langus on toimunud alates maikuust. Raudtee tegevus tuleb viia sellest lähtuvalt vastavusse olemasoleva situatsiooniga. Ma ei dramatiseeriks aga situatsiooni," sõnas Parts.
Ta kinnitas ka, et Eesti Raudtee vara müüma ei hakata ning oluline on meeles pidada, et olukorrad transiidis muutuvad, kuid Eesti geograafiliselt oluline paiknemine jääb.
Eesti Raudtee on alates maist rakendanud säästukava, mille käigus on oluliselt kärbitud majandamiskulusid. Samas jätkatakse siiski investeerimist.
Eesti Raudtee teenis tänavu esimese poolaastaga 46 miljonit krooni puhaskasumit, mullu oli sama näitaja 165 miljonit krooni.
Langenud on kõikide kaubagruppide veomahud, välja arvatud põlevkivi, mis on alates aasta algusest tõusnud neljandiku võrra. Kõige enam kukkus kivisöe vedu, mis vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes üheksa korda.
Seotud lood
Augustis mööda Eesti liipreid vuranud 2,16
miljonit tonni kaupu on peaaegu väikseim hulk kogu Eesti Raudtee ajaloos,
kaubatransiidi maht langes tasemele, mida oodati saabuvat alles nelja aasta
pärast.
Saare maavanem nõuab majandus- ja
kommunikatsiooniminister Juhan Partsil avalikku vabandamist.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.