Kui 2006. aastal sai Eesti ühe kulla, kümme hõbedat ja finaalis märgiti ära 17 reklaami, siis tänavune saak oli neli kulda, viis hõbedat ja finaalis märgiti ära kaheksa tööd.
Eesti taset hinnates arvas Leo Expressi tegevjuht Rivo Räim, et sel aastal jäime alla nii lätlastele kui ka leedulastele. "Ehkki tänavu saime rohkem kuldasid, siis hõbedate ja finalistide osas oli tagasiminek," rääkis Räim. Ka konkurentsis lätlaste ja leedulastega jäime alla. Lätlaste Zoom sai parima kreatiivse agentuuri tiitli ja leedulaste Lowe Age tuli parimaks meediaagentuuriks.
"Trükireklaamide kategoorias ei olnud aga ei eestlastel ega terve Baltikumi esindajatel midagi teha. Siin olid rumeenlased, tšehhid ja sloveenlased lihtsalt nii tugevad," tunnistas Räim.
Tänavuse konkursi märksõnaks oli Räime sõnul ehedus. "Paljud tele- ja raadioreklaamid olid tehtud lihtsate vahenditega nagu koduvideod ja mõjusid kui lood elust enesest," kirjeldas ta.
Brillianti loovjuht Igor Baturin, kes osales tänavu ainsa eestlasena žüriis, leidis, et Eesti agentuurid olid väga tublid. "Saavutuse teeb eriti hinnatavaks fakt, et sel aastal olid kohale jõudnud ka niinimetatud uue Kesk-Euroopa tugevad tegijad, kes tavaliselt võidutsevad veelgi kõvemal festivalil - Golden Drumil Sloveenias," põhjendas ta. Baturini sõnul on Eesti agentuurid ideedega vägagi konkurentsis, aga tunda annavad väikesed eelarved, mis ei luba tiimidel täielikult pühenduda. Sellest tuleneb kiirustamine, ja selle tulemus on tööde ebapiisav järeltöötlus.
Olulisimas ehk telereklaamide kategoorias sai kulla reklaamiagentuuri Vatson&Vatson/Y&R reklaam "Videotestament", kus rikas Kanada onu videotestamenti loeb. Reklaami tellijaks oli kiirlaenufirma Monetti.
Ainsana käesoleva aasta reklaamifestivalil pärjatud Eesti meediaagentuurina võitis Media House kuldhaamri internetikasutuse kategoorias. Võidutööks oli A. Le Coq'i veebruarikuine energiajoogi Dynami:t lansseerimiskampaania, kus rate.ee abil suunati huvilised hindama Youtube'i üleslaetud noorte omaloominguna valminud Dynami:ti-teemalisi teleklippe. Neist populaarsemad said eetriaega muusikakanalil MTV.
Kolmas kuldhaamer tuli reklaamiagentuurile Brilliant reklaamikampaaniate kategoorias Nordea reservlaenu lansseerimise eest. Konservatiivse temaatika asemel oli Nor-dea kasutanud peategelasena Leesi Lennartit, kes paljudele žürii liikmetele meenutas Boratit. Kampaania ületas seatud eesmärgid viiekordselt.
Leo Express sai kulla Saaremaa Viina kodulehe eest korporatiivsete veebilehtede kategoorias.
Golden Hammeril osales üle 1000 reklaami 15 riigist. Eestist oli tänavu 154 tööd, mullu osales 201.
Golden Hammer on tänu pädevale ja murumängudest puutumata žüriile Eesti agentuuride jaoks kordades adekvaatsem enesepeegeldusvõimalus kui Kuldmuna. Selle põhjal võib hinnata oma võimekust ka välisturgudele minekuks, kus semusuhted suurt ei aita.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.