Eestis läks käima venekeelne
oksjonikeskkond Sell, Buy, Enjoy (Sbe.ee), mis konkureerib tuntud
internetioksjonite korraldaja Osta.ee-ga, kirjutas äriuudiste portaal Dv.ee.
Sell, Buy, Enjoy ost-müügikeskkond toetab kolme keelt, milleks on vene keele kõrval ka eesti ja inglise keel. Firma kommertsdirektori Maksim Kolodijevi sõnul täieneb oksjoniportaalis kasutatavate keelte nimekiri ka läti, leedu ja soome keelega.
Eestikeelsed eraisikutele mõeldud oksjonileheküljed ja internetipoed töötavad juba pikka aega ning edukalt. „Analüütikute hinnangul ulatub virtuaalse maailma käive 2007. aastal 1 miljardi dollarini, seetõttu otsustasime mitte kõrvale jääda,“ märkis Kolodijev.
Sbe.ee projekti vedajad kavatsevad oma oksjonikeskkonna teha ühtmoodi kättesaadavaks kogu Balti regioonile, eelkõige aga nii Läti, Leedu kui Eesti elanikele. Sell, Buy, Enjoy müügikeskkonna teeb unikaalseks see, et iga kasutaja saab seal viie minutiga avada isikliku internetipoe. „Pole vaja riskida suure summaga, et internetis kauplemist alustada,“ teatas Sbe.ee tehniline direktor Aleksei Hodunkov.
Sbe.ee vahendusel müüdavate kauba- ja teenusekategooriate nimekiri ulatub üle 2000. Huvitavaim neist on „intellekt“, mille all kaubeldakse intellektuaalse omandi erinevate liikide ning virtuaalmaailma varadega, nagu näiteks Second Life’i ja World of Warcrafti mängukontodega.
Kolodijevi sõnul oksjonite korraldamisega kasutajatele mingeid kulusid ei kaasne, seejuures ei jää Sbe.ee keskkond millegagi Osta.ee omast maha. Praegu püüab uus oksjonikeskkond Osta.ee-lt kliente üle lüüa. Sbe.ee oksjonikeskkonna peamisteks klientideks on praegu kollektsionäärid. Ööpäevas külastab veebilehte keskmiselt 1500 unikaalset kasutajat.
Osta.ee juhatuse liige Toomas R. Raist suhtus asjasse rahulikult. „Konkurents on jõud, mis viib äri edasi,“ kommenteeris Raist. „Me tervitame oma uusi konkurente. Vaadake, interneti-oksjonite sfääris on küllaltki raske läbi lüüa. Algul paistab kõik väga lihtne, kuid tegelikult on see palju keerulisem.“
„Kui vaatame praegu Eestis tegutsevaid portaale, Osta.ee välja arvatud, on pettureil seal üsna lihtne tegutseda,“ lisas Raist. "Vaid ID-kaart ja internetipank annavad ostjatele garantii, et neid tüssanud müüja saab kinni püüda. Need turvasüsteemid on küllaltki keerulised ja kallid, seetõttu neid palju ei kasutatagi.“
Sbe.ee oksjonikeskkonna väljatöötajate sõnul peab kasutaja end samuti internetipanga või ID-kaardi vahendusel autoriseerima. See vähendab pettuse ohvriks langemise riski praktiliselt nullini, leiavad nad.
Seotud lood
Osta.ee on alustanud riigihanke raames
siseministeeriumi autode müüki. Kokku tuleb müüki 400 autot.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.