• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 26.09.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nõudlus sõiduautode järele tõi võidu

1994. aastal alustanud Tartu ettevõte Hert Transport tegeleb rahvusvahelise sõiduautode veoga koos müügieelse ettevalmistusega ning ekspedeerimisega. Tegevuspiirkond hõlmab Balti riike, Skandinaaviamaid, Venemaad ning suurt osa Lääne-Euroopast, nüüd ka USAd. Lai masinapark lubab aastaseks veomahuks 60 000 autot.
Ettevõtte juhatuse esimees ja omanik Tarmo Tšernjavski näeb Hert Transpordi edu eeldustena eelkõige eelmise aasta soodsat seisu transporditeenuste turul, õigesti määratletud strateegiat, keskendumist peamisele ning head meeskonnatööd.
"Möödunud aastal valitses kõrgendatud nõudmine sõiduautode rahvusvaheliste vedude järele," selgitab Tšernjavski.
Ta loetleb, et oma osa edus mängis ka transpordivõimaluste defitsiit, laevaliinide logistikasüsteemi areng, tollitingimuste paranemine, laoteenust osutavate firmade kvaliteetne töö, õige kaadripoliitika ja ajakohane koolitus.
Samal ajal kasvatasid konkurentsi nii kodu- kui ka välismaised firmad. Seda arvestades on ettevõte pidanud vajalikuks kontsentreeruda kvaliteedile ning pakkuda välja eeskätt kliendi huvidele vastavaid lahendusi. Oluline detail Hert Transpordi teenuste juures on kliendi võimalus jälgida koduleheküljel monitooringusüsteemi kaudu oma veose täpset asukohta.
"Meie tegevuspiirkond on laienenud, ulatume ka USA-sse. Arenguruumi jätkub, kuid kaubaveoga me lähitulevikus siiski tegelema ei hakka," räägib Tšernjavski. Küll aga vahendab kaupa Hert Transpordi tütarettevõte OÜ Corpotrans.
Kommest Autoga on Hert Transport koostööd teinud ligi viis aastat. Kommest Auto logistikajuhi Tarmo Segenbuschi sõnul on Hert Transport suurte kogemustega ja laia haardega koostööpartner ning igati konkurentsivõimeline. Ja kuigi varem on tulnud ette probleeme transpordikahjude käsitlemisel möönab Segenbusch, et alati leiti neile lahendused.
Hert Transpordis töötab ca 80 inimest, autotreilereid on praegu 65. Nagu iga firma, peab ka Hert Transport tähtsaks majanduskasvu ning järjepidevat arengut. Pidurdavaks on Tšernjavski sõnul osutunud erakordselt halvad piiriületusolud ja keeruline poliitiline olukord Eesti ja Venemaa vahel, samuti kvalifitseeritud autojuhtide vähesus.
"Tänavu on nõudlus sõiduautode transporditeenuste järele mõnevõrra kahanenud," hindab Tšernjavski 2007. aastat. Negatiivselt on mõjunud aprillisündmused, mille tagajärgi on tunda siiamaani.
Juba aastaid on Hert Transport toetanud Tartu Tammeka jalgpalliklubi, praegust JK Maag Tammekat.
Võib öelda, et Tammeka jõudmine Eesti meistriliigasse ja seal medalinõudlejate kannul püsimine on osalt ka Hert Transpordi teene.
Maag Tammeka tegevjuhi Madis Hünersoni sõnul on firma toetanud spordiklubi algusaastatest peale, ka siis, kui ainult noortega tegeldi.
Praegu ollakse enam kui veerandmiljonilise panusega klubi suursponsor.
"Tarmo Tšernjavski spordihuvi kohta tean nii palju, et ta oli noorteklassis mitmekordne Eesti medalivõitja aerutamises ja edeneb praegu väga kiiresti golfis," lisab Hünerson.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele