Tartus elav ja töötav ASi Elion Ettevõtted regionaalse grupi personaalkliendihaldur Elmar Kivaste sõidab tööasjus Tallinna vahet paar korda kuus. Teist sama palju ka isiklikes huvides.
Tööasjus liiklemiseks eelistab ta rongi. "Sõidame, koos seltskonnaga. Isiklikes asjus olen enamasti bussi kasutanud," täpsustab Kivaste.
Rongi kasutamise põhjustena toob Kivaste välja võimaluse tööasju ajada. Rongis saab kasutada internetti. Tallinnast tagasi tulles on võimalik ka lõõgastuda, võttes kohvi ja süüa. "Sõidan alati 1. klassis, kus on kohv, ajalehed ja pidev teenindus," iseloomustab Kivaste.
"Hinna suhtes bussiga enam vahet ei ole, aga samas on lahedam - kui väsid istumast, võid ringi jalutada. Suitsetajatel on võimalus suitsuruumi kasutada," loetleb Kivaste rongi eeliseid.
Sõidugraafikuga Kivaste eriti rahul ei ole. "Kui arvestada, et koosolekud algavad tavaliselt tööpäeva alguses ning võivad arutelude käigus pikemaks venida kui tööpäev, siis vahel tuleb hilineda või inetult varem lahkuda," märgib ta.
Bussiliikluse esimese punktina mainib Kivaste väga sobivat sõidugraafikut - iga poole tunni tagant väljub buss. "Tallinnast tagasi Tartusse võiks hilisõhtul tulla veelgi rohkem busse, et oleks mugav üritusi külastada," märgib ta.
"Suitsumehed muidugi bussis suitsu teha ei saa, neid see ilmselt häirib, sest ekspressid ei tee ka vahepeatusi," toob mittesuitsetajast Kivaste välja bussis liiklemise miinuskülgi.
Miinuseid on veel - mitte igas bussis ei saa kasutada tualetti, kuigi need on seal olemas. Kui kitsaste pinkide vahel kangeks jääd, siis jalutama minna ei saa. Suurema seltskonnaga minnes ei ole võimalik ka kõigiga suhelda, sest üle istme seljatoe ja vahekäigu vestlemine kipub häirima kaasreisijaid.
Bussi eelis on ka bussijaam, mis asub Tartus kesklinnas. "Samas on mõne mehe puukuur ka suurem kui Eesti suuruselt teise linna bussijaam," ei saa Kivaste tartlasena märkimata jätta.
Kui bussis pole Elmaril põhjust olnud arvutit välja otsida, siis rongis on ta internetti proovinud. "Ühenduse jaoks antakse kaabel. Sellega oli kiirus normaalne. VPNi (st Elioni sisevõrku) mul siiski siseneda ei õnnestunud. Niisama surfamisega oli kõik OK. Muidugi võiks rongis WiFi olla, et ei peaks kaabliga jändama," kirjeldab ta. Augustist ongi Edelaraudteel uued esimese klassi vagunid, kus on ka juhtmevaba internetiühendus. Internetti saab kasutada ka mõnedes Tallinna-Tartu vahet sõitvates Sebe bussides.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.