"Mess on puhas nõusolekuturundus. Inimesed reisivad ja maksavad pileti eest, et teie firmaga tutvuda," kõneles vaimustunult sel kolmapäeval Eesti Kaubandus-Tööstuskoja korraldatud seminaril Rootsi messiguru Mikael Jansson. "Siin saab brändi tutvustada kõigi viie meele abil. Turundus ei saa olla otsesem," lisas üle 20 aasta messinduses töötanud ja messiteemalise raamatu välja andnud Jansson.
Samas ainult messil osalemine veel edu ei taga. "Edu saladus on aktiivne tegevus, mis toob kümme korda parema tulemuse kui passiivselt messil osalemine," täheldas Jansson. Seetõttu peab messimeeskond olema avatud ja aktiivne. Harjutada tasub ka suhtlemisoskusi. "Kontakteerudes ei tohiks alustuseks esitada küsimust, millele saab vastata jaatavalt või eitavalt. Võiks hoopis küsida "Miks te messile tulite?"" toonitas Jansson.
Eelturunduses on tähtis osa kutsetel. Näiteks saatis üks Rootsi firma klientidele välja kutsed, et nende stendis saab süüa hommikust ja jätta pealisriided kappi. Nii tagasid nad, et nende boks on esimene ja viimane, mida klient messil külastab.
Ka soovitas Jansson juba enne messi toimumist planeerida aega messijärgseks tööks kontaktidega ning täita oma lubadused. "Kui oled lubanud nädala jooksul ühendust võtta, siis ka tee seda," rõhutas ta kontakti säilitamise tähtsust.
Kuna messidel osaleb sadu või isegi tuhandeid firmasid, soovitas balticEVENTi tegevdirektor Noora Olsson eelnevalt läbi mõelda, millega teistest stendidest eristuda. Näiteks keset talve Helsingis toimunud messil "Kongressi 2007" eristumiseks otsustas balticEVENT korraldada pikniku ja saatis kutsed, mis sarnanesid kujunduselt passidele. "Nii oli kerge messil vestlust alustada ja küsida, on sul pass Balti piknikule?" naeris Olsson.
Kuna messil on tähtis osa suhtlemisel, peavad töötajad end hästi ja ilusana tundma. Nii riietusid balticEVENTi töötajad keset talve valgetesse piknikukostüümidesse ja olid päevitunud jumega, sest kreemitasid end eelnevalt isepäevituva kreemiga ning kogu meeskond käis ka maniküüris ja pediküüris. Messipäevade õhtuti said meeskonnaliikmed massaaži.
Mitmeid aastaid automessidel osalenud Nissan Nordic Europe'i Balti regiooni juhi Margus Miku kogemusel on peamine mitte see, mida esitletakse, vaid kuidas seda tehakse. "Hea idee on väärt miljoneid ja selle leidmiseks tuleb kaasata kogu meeskond," kommenteeris ta. Ka soovitas Mikk vaadata messiboksile kliendi pilguga. "Ära unusta, et külastaja tuleb messile mõnusalt aega veetma, mess on meelelahutus," arvas ta.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”