Tallink Grupp vedas 2007. aasta septembris
502 605 reisijat, mida on 2.8% vähem kui septembris 2006. Eesti-Rootsi liinil
aga oli reisijaid lausa 15,1% vähem.
Veetud kaubaveo ühikute arv langes 4,6% ning veetud sõiduautode arv tõusis 8.6%, teatas Tallink.
Reisijate numbrite langus on ettevõtte teatel peamiselt tingitud väiksemast laevade ja reiside arvust võrreldes eelmise aastaga.
Eesti-Rootsi liinil mõjutas reisijate arvu M/L Romantika korrapärases dokisviibimine, mistõttu ei opereerinud laev liinil kaheksa päeva. Erinevalt eelmisest aastast ei opereeri M/L Vana Tallinn enam Paldiski-Kapellskäri liinil.
Suuremaks kaotajaks olid veel Soome-Saksa liin, millel oli 28,6% vähem reisijaid, ning ka Soome-Rootsi liin, kus oli möödunud septembriga võrreldes 9,1% vähem reisijaid.
Soome-Rootsi liinil oli vähem reisijaid, kuna M/L SkyWind müüdi augustis 2007 ja laev septembris 2007 enam ei opereerinud. Kolm päeva oli tööst eemal ka M/L Silja Festival, mis viibis korrapärases dokis.
Reisijate arv kasvas Eesti-Soome liinil (1,9%) ja Läti-Rootsi liinil (108.2%). Viimasele andis lisa see, et liinil oli ühe laeva asemel kaks alust ning igapäevased väljumised mõlemasse sihtpunkti võrreldes ühe laeva opereerimisega eelmisel majandusaastal on suurendanud Läti-Rootsi liini mahtusid.
Kaubavedudest olid septembris paremad näitajad Eesti-Soome (+10,1%) ja Läti-Rootsi Liinil (+101,4%). Suurimaks kaotajaks jäi kaubavedudes Soome-Rootsi liin (22,1%).
Nii kauba- kui reisijateveole mõjus Tallinna-Helsingi liinil hästi „Tallink Shuttle’i“ teenus, mis andis parema tulemuse kui varasem Autoexpress.
Seotud lood
Täna õhtul kuulutati Estonia
Kontserdisaalis pidulikult välja tänavuste ettevõtlusauhindade saajad ning
suurimaks võitjaks osutus Tallink Grupp.
Tallinki aktsionäride arv on
septembri kuu jooksul langenud 1065 ehk 8,2 protsendi võrra, selgub Eesti
väärpaberite keskregistri värskest satistikast.
Tallink Grupi teatel suurenes firma ja tema
tütarettevõtete müügitulu 2006/2007 majandusaastal auditeerimata andmetel 88
protsenti ligi 12 miljardi kroonini, ettevõtte puhaskasum oli 1,05 miljardit
krooni.
Tallink Grupp sõlmis mereveolepingu
Venetsueela päritolu ettevõttega Consolidada de Ferrys .C.A., mistõttu läheb
Tallink Autoexpress 2 seilama Lõuna-Ameerikasse.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.